Optymalizacja stron
Optymalizacja stron i sklepów internetowych dostosowana do współczesnych standardów, aż w 5 różnych dziedzinach. Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić, poznaj jak przebiega cały proces w Prodesigner i zamów wycenę.
Co to jest optymalizacja strony internetowej?
Optymalizacja stron to skrót od SEO - Search Engine Optimization. To proces w wielowarstwowym wymiarze posiadającym w swoim zakresie szereg działań socjologicznych, technicznych oraz merytorycznych. Jego efektem są:
- zdobycie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania
- zwiększenie współczynnika konwersji
SEO występuje pod względem: programistycznym, graficznym, treści, linkowania oraz bezpieczeństwa.
Kiedy warto wykonać optymalizację strony www?
Tracisz Klientów, ruch w obrębie witryny spadł, poziom konwersji jest zatrważająco niski, wyprzedziła Ciebie konkurencja? Jesteś przed wdrożeniem nowej strony? Posiadasz witrynę o ugruntowanej pozycji, która zatrzymała się w czasie i wymagają poprawy? To najczęstsze przypadki naszych Klientów, dla których czas na optymalizację stron zbliżył się wielkimi krokami.
Co poddawane jest optymalizacji?
On page SEO
- Poprawianie jakości, zwiększanie ilości treści
- Usystematyzowanie struktury linków wewnętrznych
- Poprawianie prędkość ładowania się strony
- Stworzenie mobilnej wersji strony
- Zadbanie o przyjazne url'e (linki)
- Analiza struktur linków
- Zabezpieczenie witryny
- Usprawnienie doświadczeń użytkownika (UX i UI)
Off page SEO
- Dywersyfikacja ilości i jakość linków zewnętrznych
- Aktualizacja profili Google Maps i Google Business i NAP'ów
- Wzmocnienie aktywności w social media
- Modernizacja działań SEM (Search Engine Marketing)
- Dopracowywanie działań PR i marketingu
- Usprawnienie kampanii reklamowych
- Budowanie wizerunku
Optymalizacja stron w Prodesigner - oferta.
- Optymalizacja techniczna strony
SEO w wymiarze technicznym wpływa programistyczne mankamenty witryny.
- SXO - poprawa użyteczności
SXO to odłam SEO. Polega na poprawie doświadczeń użytkownika w obrębie witryny. Za jego poprawną implementację odpowiada budowanie pozytywnych emocji.
- Optymalizacja treści
Poprawiamy zawartości strony www. Szczególnie dbamy o celowość, sens istnienia odpowiednich treści i ich jakości.
- Optymalizacja profilu linków
Występuje w formie usystematyzowania profilów linków, ich struktury, stron odsyłających - tzw. Off Page SEO - czynności poza stroną.
Optymalizacja stron - dlaczego my?
Elastyczność naszych działań jest uwarunkowana Twoimi potrzebami. Jako nieliczni udoskonalamy strony www nie tylko pod względem stricte technicznym. Szczególnie skupiamy swoją uwagę na UX oraz UI. Element ludzki w SEO traktujemy priorytetowo. Twoim oczekiwaniom nadajemy profesjonalny pod każdym względem kształt. Dlatego My.
Jak optymalizujemy strony pod SEO?
Szybkość, mobilność i indeksacja witryn
Optymalizacja prędkości ładowania strony.
Oczywistym jest, że czas odgrywa bardzo ważną rolę w każdym biznesie. W świecie wirtualnym czas ma równie niebagatelne znaczenie. Szybkość będąca standardem w tworzeniu stron internetowych wpisała się na oficjalnych kartach optymalizacji stron. Jest to jeden z najważniejszych punktów rankingowych. Dokładnie 1 - 2.5 sekundy to czas, w którym w całości powinna wczytywać się strona internetowa.
Jakie zalety ma szybka strona internetowa?- Osiąga wyższą pozycję w wyszukiwarce Google
- Znacząco wpływa na poziom konwersji
- Jest gotowa na wyszukiwanie głosowe (Voice Search)
- Poprawia UX
- Mniej obciąża zasoby robotów do procesu indeksacji
- Zapobiegamy blokowaniu się pierwszego "Paintu" wieloma metodami (defer, async, critical, gzip, minify)
- Poprawiamy czas do pełnej interaktywności strony (TTI - Time to first byte)
- Zmniejszamy ilość requestów
- Ograniczamy ilość elementów w drzewie DOM
- Przeprowadzamy zaawansowane cachowanie
- Podpinamy domeny pod CDN (Content Delivery Network)
- Analizujemy i poprawiamy kod
- Optymalizujemy rozszerzenia zdjęć
- Stosujemy techniki Lazy Load (zdjęć, wideo, treści)
Optymalizacja strony, a poczucie prędkości.
Poczucie prędkości nie ma nic wspólnego z odmierzaniem czasu. Za to poczucie odpowiadają animacje, np.: przejścia między jej podstronami, dogrywający się kontent, techniki lazy load. Charakterystyczną ich częścią jest to, że następują one przed, podczas lub po określonym zdarzeniu. Za ten typ optymalizacji strony internetowej wpływają nasze działania, podczas których implementujemy skrypty oparte na pjax.
Implementacja AMP (Accelerated Mobile Pages).
AMP nie jest czynnikiem rankingowym. Powstał dla osób oczekują błyskawicznie wyświetlających się stron www przy słabej jakości połączenia. Zwłaszcza przy wolnym połączeniu z internetem. Jest to technika, którą często aplikujemy stronom o zasięgu globalnym.
Zalety AMP:- Technologia preferowana przez Google
- Błyskawiczne ładowanie się strony
- Zwiększenie komfortu dla użytkowników mobilnych
Poprawa dostępności strony dla urządzeń mobilnych.
RWD (Responsive Web Design) jest standardem i jednym z czynników rankingowych. Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych jest jednym z kluczowych etapów w SEO. Tutaj nie tylko używamy narzędzi w postaci programów emulujących rozdzielczość. Wykorzystujemy realne urządzenia, dzięki czemu testujemy ograniczenia systemów i przeglądarek.
Zalety responsywnych stron www:- Zwiększają liczbę osób odwiedzających stronę
- Zmniejszają współczynnik wyjścia
- Poprawiają doświadczenia użytkownika
- Ułatwiają komunikację
Poprawność indeksowania w wyszukiwarce.
Jest to jeden z elementów badanych przed optymalizacją. Za jej poprawne wdrożenie odpowiada audyt SEO strony internetowej. Najwięcej problemów wynika z ograniczeń zasobów robotów internetowych. Naszym działaniem podczas optymalizacji strony jest udoskonalenie tego procesu. Zadbamy o wskazywanie podstron, które powinny być indeksowane, wyrzucone z indeksu lub przekierowane.
- Silniejsza moc linka (link juice)
- Pełna kontrola nad każdym elementem
- Poprawienie bezpieczeństwa
- Szybsze pojawianie się w przeglądarce
Optymalizacja linkowania strony.
Tworzenie struktur, nadanie wagi stronom
Usprawniamy linkowanie wewnętrzne.
Linkowanie nadaje poszczególnym podstronom wagę. Ich poprawa analiza jest kluczowa. Nasze działania polegają na wskazaniu najważniejszych elementów witryny i ich wskazaniu. Znajdujemy również błędy przekierowań oraz błędy 404, które poprawiamy.
Zalety linkowana wewnętrznego:- Prioretyzowanie podstron / usług
- Kasacja błędów 404
- Poprawa przekierowań 301 i 302
Dywersyfikujemy linki zewnętrzne.
Poprawiając profil linkowy Twojej witryny, analizujemy strony odsyłające. Nasze działania opieramy na podstawie ich jakości, złożoności, rodzajów oraz sposobów umieszczania linków. Sprawdzamy czy jak używane były słowa kluczowe.
Zalety optymalizacji linków zewnętrznych:- Selekcja linków przychodzących
- Budowanie autorytetu domeny
- Wyjście z filtra od Google
Optymalizacja treści na stronie www.
Poprawianie zawartości stron.
Google ustalając pozycję wyniku na daną frazę, również skupia się na zrozumieniu tego, czego użytkownik poszukuje. Treść, a w zasadzie jej cechy, oraz ogólny proces budowania kontekstu jest kluczowe w pozycjonowaniu. Analiza treści to najważniejszy proces w SEO w 2023 roku za, który odpowiada audyt SEO. To on określa występowanie kanibalizacji słów kluczowych, duplikacji, oryginalności.
Doszlifownie atrybutów treści.
Atrybuty kodu HTML, które nadają treści wagę oraz atrybuty tworzących szkielet treści również wymagają uważnego spojrzenia. Dzięki poprawnemu jej wykonaniu można z przyjemnością czytać lub wzrokowo szybko "prześwietlać" długie fragmenty treści. Usystematyzowana struktura treści zwiększa czas pobytu na stronie.
Dopracowywanie meta danych.
Poprawiamy meta tytuły tak, aby angażowały użytkownika. Naszym zadaniem jest wywołanie w nim potrzeby reakcji. Poprawiając je potwierdzamy zasadność jego wyboru. Często korzystamy ze słów kluczowych i CTA.
Implementacja Rich Cards i Rich Snippets.
Aplikujemy znaczniki Schema oraz Rich Cards, które określają charakter, znaczenie, sens witryny lub jej części. Można traktować je jako marker podkreślający kluczowe treści witryny. To silny trend zdecydowanie poprawiający CTR (click through rate). Poprawiamy atrybuty HTML, dodajemy skrypty JSON-LD.
Aplikowanie Featured Snippets.
Pozycja nr 0 stała się faktem. Za jej istnienie odpowiadają właśnie Featured Snippets (polecane fragmenty). Występują one w formie paragrafów / artykułów, tabel i list, map. Dzięki ich właściwemu przygotowaniu istnieje szansa, że wyprzedzisz konkurencję. Z pozycją 0 przyniesiesz swojej witrynie więcej ruchu.
Zadbanie o atrybuty i znaczniki plików.
Google jeszcze nie rozumie zdjęć, ani filmów. Odpowiadają za to zbiory danych - alt, title (w przypadku zdjęć) oraz atrybuty dla video. W obydwu przypadkach obowiązkowo optymalizujemy znaczniki Schema, które wizualizują te elementy jako galerie, zdjęcia, miniatury filmów. Skrupulatne "otagowanie" materiałów graficznych wpływa na czytelność całości witryny.
Optymalizujemy stron - Dopracowanie użyteczności.
Tworzenie doświadczeń, budowanie zachowań, kreowanie emocji
Optymalizacja UX - SXO.
Użytkownik ma priorytetowe znaczenie dla każdej witryny. To on przecież podejmuje decyzje, które wpływają na rentowność strony internetowej. SEO wraz z UX to SXO. Jest ono skoncentrowane na finalnym użytkowniku i jego doświadczeniach. Gwarantuje wzrost współczynnika konwersji, a tym samym wyższych pozycjach w wyszukiwarkach. Zapewnia poczucie bezpieczeństwa i bezstresowego poruszanie się po witrynie. To dzięki UX nawiązują się relacje biznesowe, buduje się wiarygodność, kreuje się standardy w komunikacji. UX to silny czynnik rankingowy, który wpływa na wzrost pozycji w Google. Dlatego kluczowym elementem w każdej zoptymalizowanej przez nas stronie jest pełna koncentracja na użytkowniku.
Zalety optymalizacji stron dla doświadczeń użytkowników:- Optymalizacja konwersji
- Budowanie doświadczeń
Budujemy emocje.
Doświadczenia użytkownika są czynnikiem rankingowym w Google. Za optymalizację ich poziomu odpowiadają audyty UX. W tym procesie udoskonalamy użyteczność, interaktywność i intuicyjność strony.
Zalety optymalizacji stron pod UX w SEO:- Poprawienie współczynnika konwersji
- Kreowanie wizerunku
- Budowanie wiarygodności
Optymalizacja UI.
Układ strony www ma jedno kluczowe zadanie - ułatwić użytkownikowi wyszukiwanie odpowiednich treści - szybko. Infrastruktura informacji kieruje użytkowników do strategicznych podstron lub ich elementów. Zwiększa zainteresowanie lub konwersję. Dzięki ujednoliceniu layoutu wpływamy na liczbę powracających użytkowników. Redukuje tym samym koszty związane z ich pozyskiwaniem.
Zalety optymalizacji stron pod UI w SEO:- Struktura strony, która konwertuje
- Ukierunkowanie na realizacje celów
- Łatwość w docieraniu do informacji
Optymalizacja stron - bezpieczeństwo.
Jakość witryny zależy od jej bezpieczeństwa
Wprowadzamy zabezpieczenia.
Bezpieczeństwo stron internetowych jest podstawowym elementem ich optymalizacji. Jest obowiązkiem, nie wyborem. W tej materii nasze działania mają wymiar techniczny i merytoryczny.
Co zrobimy dla bezpieczeństwa Twojej witryny?
- Ustawimy SSL
- Ustawimy HSTS
- Ustawimy Security Headers
- Zmodyfikujemy plik .htaccess
- Dogłębnie przeanalizujemy kod witryny
- Przeprowadzimy aktualizacje
- Zaimplementujemy Cloudflare
- Dodamy Google reCAPTCHA
- Ograniczymy przestrzeń administratora do jego IP
- Wykonamy podwójną weryfikację
- Wzmocnimy siłę haseł
- Usuniemy wersje skryptów i oprogramowania
Optymalizcja stron - pytania i odpowiedzi
- Co to jest SEO?
SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli optymalizacja strony w wyszukiwarce.
- Jak długo trzeba czekać na efekty działań SEO?
Efekty optymalizacji witryn można zauważyć od 3 miesięcy do roku po wprowadzonych zmianach.
- Dlaczego SEO jest tak ważne?
Ponad 98% zapytań w Polsce jest powiązanych z wyszukiwarką internetową Google. To ogromna wirtualna społeczność, obok której nie można przejść obojętnie. Dbanie o SEO Twojej strony jest niezbędne, aby nie zostać w tyle wyników wyszukiwania.
- Dlaczego potrzebuję optymalizacji strony internetowej?
Przygotowanie witryny pod kątem SEO poprawia widoczność zwiększając ruch w obrębie witryny. Wpływa na współczynnik konwersji optymalizując lejek sprzedażowy.