Optymalizacja stron internetowych

Powierzając naszej agencji optymalizację Twojej strony lub e-sklepu pod kątem SEO, wiedz, że dostosujemy Twój internetowy biznes do współczesnych standardów SEO, aż w 5 różnych dziedzinach. Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić, poznaj jak optymalizacja stron www wygląda w Prodesigner, lub zamów wycenę.

Oferta SXO

  1. Optymalizacja techniczna -Techniczne SEO
  2. Optymalizacja struktur strony - Linki SEO
  3. Optymalizacja treści stron pod SEO
  4. Optymalizacja stron pod UX i UI
  5. Poprawa bezpieczeństwa

Dlaczego warto nam zlecić optymalizację strony?

Elastyczność naszej usługi jest uwarunkowana Twoimi potrzebami. Jako nieliczni udoskonalamy strony www nie tylko pod względem stricte technicznym, ale przede wszystkim dbamy o UX oraz UI. Element ludzki w całej tej usłudze traktujemy priorytetowo. Twoim oczekiwaniom nadajemy profesjonalny pod każdym względem kształt. Dlatego My.

Z czego warto skorzystać przed całym procesem?

Optymalizacja stron internetowych jest kontynuacją przeprowadzonych ww analiz wynikających z dwóch audytów. Pierwszy to audyt SEO, który powstaje w formie szczegółowej analizy strony pod względem: technicznym, treści, linków, priorytetyzowania podstron, oraz szerokim badaniom elementów poza witryną. Drugim jest audyt UX - podczas którego przeprowadzamy analizy użyteczności, konwersji strony, badamy przepływ użytkowników.

Jak krok po kroku optymalizujemy strony www?

  • Analiza techniczna

    Analiza techniczna to baza do rozpoczęcia działań związanych z optymalizacją stron. To szczegółowy plan działania, który określa wszystkie techniczne mankamenty witryny.

  • Analiza użyteczności

    W tym etapie doznania użytkownika, za które odpowiadają kolory, typografia, branding, struktura strony, interakcje i "emocje" zapisane w liniach kodu są priorytetem.

  • Audyt treści

    Audyt treści, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na analizie treści, w tym jej celowości i jakości oraz wykorzystania słów kluczowych, LSI, słów brandowych czy długich ogonów.

  • Analiza profilu linków

    To nieodłączny element pozycjonowania - to badania profilów linków, ich struktury, anachorów, stron odsyłających - tzw. Off Page SEO - czynności poza stroną.

Na czym dokładnie polega optymalizacja stron www?

SEO - Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych) jest procesem wielowarstwowym posiadającym w swoim zakresie szereg działań socjologicznych, technicznych oraz merytorycznych. Jest nieodłącznym elementem skutecznego pozycjonowania stron w Google. Opieramy ją na eksperckich praktykach w budowaniu pozytywnych doświadczeń dla użytkowników oraz "umilaniu pracy" robotom internetowym. Jej efektem są:

  • zdobycie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania
  • zwiększenie współczynnika konwersji
Kiedy jest odpowiedni moment?

Tracisz klientów, ruch w obrębie witryny spadł, poziom konwersji jest zatrważająco niski, wyprzedziła Ciebie konkurencja? Jesteś przed wdrożeniem nowej strony, lub posiadasz witrynę o ugruntowanej pozycji, która zatrzymała się w czasie i wymagają poprawy? To najczęstsze przypadki naszych Klientów, dla których czas na usprawnienie stron zbliżył się wielkimi krokami.

Jak się dzieli SEO?

Jakie elementy na Twojej stronie poddamy optymalizacji?

On page SEO

  • Poprawianie jakości, zwiększanie ilości treści
  • Usystematyzowanie struktury linków wewnętrznych
  • Poprawianie prędkość ładowania się strony
  • Stworzenie mobilnej wersji strony
  • Zadbanie o przyjazne url'e (linki)
  • Analiza struktur linków
  • Zabezpieczenie witryny
  • Usprawnienie doświadczeń użytkownika (UX i UI)

Off page SEO

  • Dywersyfikacja ilości i jakość linków zewnętrznych
  • Aktualizacja profili Google Maps i Google Business i NAP'ów
  • Wzmocnienie aktywności w social media
  • Modernizacja działań SEM (Search Engine Marketing)
  • Dopracowywanie działań PR i marketingu
  • Usprawnienie kampanii reklamowych
  • Budowanie wizerunku

Jaki jest zakres w optymalizacji?

Szybkość, mobilność i indeksacja witryn

Przyspieszamy prędkość

Oczywistym jest, że czas odgrywa bardzo ważną rolę w każdym biznesie. W świecie wirtualnym czas ma równie niebagatelne znaczenie. Szybkość będąca standardem w przypadku tworzenia stron internetowych na wpisała się na oficjalnych kartach optymalizacji stron od Google jako jeden z najważniejszych punktów rankingowych. Dokładnie 1 - 2.5 sekundy to czas, w którym w całości powinna wczytywać się strona internetowa.

Jakie zalety ma szybka strona internetowa?

  • Osiąga wyższą pozycję w wyszukiwarce Google
  • Znacząco wpływa na poziom konwersji
  • Jest gotowa na wyszukiwanie głosowe (Voice Search)
  • Poprawia UX
  • Mniej obciąża zasoby robotów do procesu indeksacji
Optymalizacja szybkości wczytywania strony

Jak to robimy?

  • Zapobiegamy blokowaniu się pierwszego "Paintu" wieloma metodami (defer, async, critical, gzip, minify)
  • Poprawiamy czas do pełnej interaktywności strony (TTI - Time to first byte)
  • Zmniejszamy ilość requestów
  • Ograniczamy ilość elementów w drzewie DOM
  • Przeprowadzamy zaawansowane cachowanie
  • Podpinamy domeny pod CDN (Content Delivery Network)
  • Analizujemy i poprawiamy kod
  • Optymalizujemy rozszerzenia zdjęć
  • Stosujemy techniki Lazy Load (zdjęć, wideo, treści)

Tworzymy poczucie prędkości

Poczucie prędkości to doświadczenie użytkownika, które nie ma nic wspólnego z odmierzaniem czasu. Za poczucie prędkości odpowiadają animacje, np.: przejścia między jej podstronami, dogrywający się kontent, techniki lazy load zarówno dla filmów i zdjęć. Charakterystyczną częścią tych animacji jest to, że następują one przed, podczas lub po określonym zdarzeniu. Za ten typ optymalizacji odpowiadają liczne skrypty będące nowoczesnymi bibliotekami JavaScript.

Need for Speeeed

Wykorzystujemy technologię AMP

Accelerated Mobile Pages

Google AMP nie jest czynnikiem rankingowym. Powstał z inicjatywy użytkowników, którzy serfują po internecie za pomocą smartfonów i oczekują błyskawicznie wyświetlających się informacji, nawet przy wolnym internecie - jeszcze szybciej niż opisywana wyżej szybka strona internetowa.

Zalety AMP:

  • Technologia preferowana przez Google
  • Błyskawiczne ładowanie się strony
  • Zwiększenie komfortu dla użytkowników mobilnych

Przystosowujemy strony do urządzeń mobilnych

Responsive Web Design

Poprawianie dostosowania witryn do urządzeń mobilnych jest jednym z etapów optymalizacji stron internetowych. Tutaj nie tylko używamy narzędzi w postaci programów emulujących rozdzielczość. Wykorzystujemy realne urządzenia, dzięki czemu testujemy ograniczenia systemów, przeglądarek, mocy itd.

Responsywność (dostosowanie do urządzeń mobilnych) jest standardem i jednym z czynników pozycjonujących stronę.

Zalety responsywnych stron:

  • Zwiększają liczbę osób odwiedzających stronę
  • Zmniejszają współczynnik wyjścia
  • Poprawiają doświadczenia użytkownika
  • Ułatwiają komunikację

Dbamy o poprawność indeksacji

Indeksacja oparta jest na tworzeniu map (sitemaps), które wskazują drogi w poruszaniu się oraz jasno określają warunki (zakazów, ograniczeń, pozwoleń) w manifeście do pająków internetowych (spiderów) umieszczonym w pliku robots.txt. Jej optymalizacja wynika z ograniczeń zasobów tychże pająków, które analizują, badają, pobierają strony. Naszym zadaniem jest przyspieszenie tego procesu, zadbanie o wskazywanie właściwych elementów strony, które powinny być indeksowane, wyindeksowanie lub przekierowane.

Zalety optymalizacji indeksacji:

  • Silniejsza moc linka (link juice)
  • Pełna kontrola nad każdym elementem
  • Poprawienie bezpieczeństwa
  • Szybsze pojawianie się w przeglądarce

Linki SEO

Tworzenie struktur, prioretyzowanie stron

Usprawniamy linkowanie wewnętrzne

Linki wewnętrzne SEO

Na tym etapie wytyczamy najważniejsze elementy Twojej strony. To proces, w którym odbywa się optymalizacja struktury (sieci) linków. Linki SEO podlegają modyfikacji nadającej poszczególnym podstronom wagę.

Zalety linkowana wewnętrznego:

  • Prioretyzowanie podstron / usług
  • Kasacja błędów 404

Dywersyfikujemy linki zewnętrzne

Optymalizując profil linkowy Twojej witryny, analizujemy strony odsyłające oraz backlinki. Proces ten opieramy na podstawie ich jakości, złożoności, rodzajów oraz sposobów ich umieszczania.

Zalety optymalizacji backlinków:

  • Selekcja linków przychodzących
  • Budowanie autorytetu domeny
  • Wyjście z filtra od Google

Optymalizacja treści na stronie

Optymalizacja treści na stronie

Poprawianie zawartości

Google ustalając pozycję wyniku na daną frazę, skupia się na zrozumieniu tego, czego użytkownik poszukuje (Search Intent). Treść, a w zasadzie jej cechy, tj. kompletność, wiarygodność, długość, celowość, ilość słów, procent słów kluczowych, występowanie LSI (powiązane semantycznie słowa kluczowe) oraz ogólny proces budowania treści "flow" jest podstawą optymalizacji witryny. Analiza treści to najważniejszy element SEO w 2020 za to odpowiada audyt SEO, który określa występowanie kanibalizacji słów kluczowych, duplikacji, oryginalności.

Optymalizacja atrybutów treści

Doszlifownie atrybutów treści

Atrybuty kodu HTML, które nadają treści wagę tj. (Hx, b, strong, em, i, p, ul, ol, li) oraz atrybuty tworzących szkielet treści (section, header, footer, aside, div, span) również wymagają optymalizacji. Dzięki poprawnemu jej wykonaniu można z przyjemnością czytać lub wzrokowo szybko "prześwietlać" długie fragmenty treści. Usystematyzowana struktura treści zwiększa czas pobytu na stronie.

Optymalizacja meta danych

Dopracowywanie meta danych

Poprawiamy meta tytuły tak, aby angażowały użytkownika, wywołując w nim potrzebę kliknięcia. Modernizując meta opisy, potwierdzamy zasadność jego wyboru, opisując w telegraficznym skrócie treść witryny. Dzięki ich poprawnej optymalizacji sprawiamy, że jesteśmy częściej "wyklikiwani", dając jasny sygnał dla Google, że powinniśmy być na wyższych pozycjach.

Optymalizacja danych strukturalnych

Implementacja Rich Cards i Rich Snippets

Wykorzystujemy możliwości znaczników Schema (Schema określa charakter, znaczenie, sens witryny lub jej części (można traktować je jako marker podkreślający kluczowe treści witryny).) oraz google'owych Rich Cards. To silny trend zdecydowanie poprawiający CTR (click through rate). Aby je uzyskać poprawiamy atrybuty HTML, dodajemy skrypty JSON-LD celem wizualizacji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, np. gwiazdkami, ocenami, komentarzami, cenami itd.

Featured Snippets - pozycja zero

Przygotowanie się pod Featured Snippets

Pozycja nr ZERO stała się faktem, za jej istnienie odpowiadają właśnie Featured Snippets (polecane fragmenty). Występują one w formie paragrafów / artykułów, tabel i list, map. Dzięki ich właściwemu przygotowaniu (jeśli jesteś już w top 10 wyników) istnieje szansa, że wyprzedzisz konkurencję, lądując na pozycji 0, która przyniesie Twojej witrynie najwięcej ruchu - i na to również możemy Ciebie przygotować.

Optymalizacja atrybutów plików multimedialnych

Zadbanie o atrybuty i znaczniki plików

Google jeszcze nie rozumie zdjęć, ani filmów. Odpowiadają za to tagi - alt, title (w przypadku zdjęć) oraz atrybuty dla video. W obydwu przypadkach obowiązkowo optymalizujemy znaczniki Schema, które wizualizują te elementy jako galerie, zdjęcia, miniatury filmów.

Skrupulatne "otagowanie" materiałów graficznych wpływa na czytelność całości witryny.

Optymalizacja
UX i UI

Tworzenie doświadczeń, budowanie zachowań, kreowanie emocji

Optymalizacja witryn pod użytkownika

Kreujemy zachowania użytkowników

Skoncentrowanie się na użytkowniku gwarantuje wzrost współczynnika konwersji oraz pozycji w wyszukiwarkach, zapobiega wzrostowi współczynnika wyjścia (bounce rate), zapewnia poczucie bezpieczeństwa i bezstresowego poruszanie się po witrynie. To dzięki UX (user experience) nawiązują się relacje biznesowe, buduje się wiarygodność, kreuje się standardy w komunikacji. UX to silny czynnik rankingowy, który wpływa na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Dlatego kluczowym elementem w każdej zoptymalizowanej przez nas stronie jest pełna koncentracja na użytkowniku.

Zalety optymalizacji stron dla doświadczeń użytkowników:

  • Optymalizacja konwersji
  • Budowanie doświadczeń

Optymalizacja strony www pod UX

Budujemy emocje

UX (doświadczenia użytkownika) jest czynnikiem rankingowym i ma ogromny wpływ na SEO. Jest on odpowiedzialny za optymalizację strony wyłącznie pod kątem satysfakcji użytkownika. Za ich anlizy odpowiada audyt UX. UX to dostarczenie emocji poprzez użyteczność, interaktywność i animację. To łatwość i intuicyjność obsługi strony, poczucie kontroli nad nią, to wizualne fajerwerki - wszystko co sprawia użytkownikowi satysfakcję. UX znajduje się w tekście i formie jego przekazu.

Zalety optymalizacji stron pod UX w SEO:

  • Poprawienie współczynnika konwersji
  • Kreowanie wizerunku
  • Budowanie wiarygodności

Optymalizacja strony internetowej pod UI

Przemyślana forma i struktura strony ma priorytetowe zadanie - ułatwić użytkownikowi wyszukiwanie odpowiednich treści, usług, produktów. UI (infrastruktura strony) wraz z architekturą informacji - IA (Information architecture) prowadzi użytkownika za rękę i kieruje go do strategicznych stron. Dzięki ujednoliceniu jej poszczególnych elementów, zmniejszeniu ilości "klików" zwiększamy skuteczność, a strategicznie wykonana budowa automatycznie procentuje, zwiększając liczbę użytkowników powracających na Twoją witrynę. Redukuje tym samym koszty związane z ich pozyskiwaniem.

Zalety optymalizacji stron pod UI w SEO:

  • Struktura strony, która konwertuje
  • Ukierunkowanie na realizacje celów
  • Łatwość w docieraniu do informacji

Poprawianie bezpieczeństwa

Jakość witryny zależy od jej bezpieczeństwa

Wprowadzamy zabezpieczenia stron

Bezpieczeństwo stron internetowych jest podstawowym elementem ich optymalizacji. Jest obowiązkiem, nie wyborem. Zapewnienie użytkownikom bezpiecznego przeglądania Twojej witryny wydaje się to kwestia bezdyskusyjna. Jest to obszar wymagający ogromu pracy technicznej oraz merytorycznej wynikającej z błędów ludzkich.

Optymalizcja techniczna w bezpieczeństwie stron
Co zrobimy dla bezpieczeństwa Twojej witryny?
  • Ustawimy SSL
  • Ustawimy HSTS
  • Ustawimy Security Headers
  • Zmodyfikujemy plik .htaccess
  • Dogłębnie przeanalizujemy kod witryny
  • Przeprowadzimy aktualizacje
  • Zaimplementujemy Cloudflare
  • Dodamy Google reCAPTCHA
  • Ograniczymy przestrzeń administratora do jego IP
  • Wykonamy podwójną weryfikację
  • Wzmocnimy siłę haseł
  • Usuniemy wersje skryptów i oprogramowania

FAQ

+48 727 677 100