Optymalizacja stron

“To, co da się zmierzyć, ulega poprawie.” - Peter Drucker

Oferujemy wielopłaszczyznową optymalizację stron pod SEO i UX. Przeprowadzamy zmiany techniczne, programistyczne, wizerunkowe, graficzne, marketingowe dostosowując witryny do norm i standardów webowych. Sprawdź naszą kompletną ofertę SEO.

Co to jest optymalizacja stron - SEO?

SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja stron dla wyszukiwarek internetowych będąca zakresem działań psychologicznych, technicznych oraz merytorycznych, które mają na celu sprawić, aby dana strona www uzyskała nie tylko wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, ale również zwiększyła współczynnik konwersji, budowała oczekiwane doświadczenia użytkowników oraz robotów (spiderów, crawlerów).

Jak się dzieli SEO?

Jak się dzieli SEO?

On page SEO - działania w obrębie strony

  • Poprawianie jakości, zwiększanie ilości treści
  • Usystematyzowanie struktury linków wewnętrznych
  • Poprawianie prędkość ładowania się strony
  • Stworzenie mobilnej wersji strony
  • Zadbanie o przyjazne url'e (linki)
  • Analiza struktur linków
  • Zabezpieczenie witryny
  • Usprawnienie doświadczeń użytkownika (UX i UI)

Off Page SEO - działania poza stroną

  • Dywersyfikacja ilości i jakość linków zewnętrznych
  • Aktualizacja profili Google Maps i Google Business i NAP'ów
  • Wzmocnienie aktywności w mediach społecznościowych
  • Modernizacja działań SEM (Search Engine Marketing)
  • Dopracowywanie działań PR i Marketingu tradycyjnego
  • Usprawnienie kampanii reklamowych
  • Budowanie wizerunku

Jak wygląda przygotowanie strony do optymalizacji?

Optymalizcja stron - usługi

Kompletne usługi SEO

Usługi SEO oferujemy w 6 dziedzinach

  • Techniczne SEO
  • Optymalizacja zawartości
  • Linki SEO
  • Optymalizacja zachowań (UX i UI)
  • Poprawianie bezpieczeństwa
  • Wsparcie merytoryczne

Dlaczego Twoja witryna potrzebuje optymalizacji?

Optymalizacja SEO stron dla wyszukiwarek internetowych jest nieodłącznym elementem skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Jest ona kontynuacją przeprowadzonych przez nas analiz wynikających z dwóch audytów. Pierwszy z nich to audyt SEO, który powstaje w formie szczegółowej analizy strony pod względem: technicznym, treści, linków, priorytetyzowania podstron, oraz szerokie badanie elementów poza witryną oraz audyt UX - podczas którego przeprowadzamy analizy użyteczności i śledzenia konwersji strony.

Optymalizacja stron powstała z potrzeby usprawnienia istniejących serwisów lub wsparcia przedwdrożeniowego. Ofertę kierujemy dla osób i firm, które są w trakcie tworzenia strony internetowej lub posiadają nowe strony (chcąc sprawdzić ich wykonanie) albo posiadają strony o ugruntowanej pozycji (z długą historią), które zatrzymały się w czasie i wymagają poprawy.

Techniczne SEO

Szybkość, mobilność i indeksacja witryn

Poprawiamy szybkość wczytywania strony

Oczywistym jest, że czas odgrywa bardzo ważną rolę w każdym biznesie. W świecie wirtualnym czas ma równie niebagatelne znaczenie. Szybkość wczytywania się witryn wpisała się na oficjalnych kartach SEO od Google jako jeden z najważniejszych punktów rankingowych. Dokładnie 1 - 2.5 sekundy to czas, w którym w całości powinna wczytywać się strona internetowa.

Jakie zalety ma szybka strona internetowa?

  • Osiąga wyższą pozycję w wyszukiwarce Google
  • Znacząco wpływa na poziom konwersji
  • Jest gotowa na wyszukiwanie głosowe (Voice Search)
  • Poprawia UX
  • Mniej obciąża zasoby robotów do procesu indeksacji
Optymalizacja szybkości wczytywania strony

Jak to robimy?

  • Zapobiegamy blokowniu się pierwszego "Paintu" wieloma metodami (defer, async, critical, gzip, minify)
  • Poprawiamy czas do pełnej interaktywności strony (TTI - Time to first byte)
  • Zmniejszamy ilość requestów
  • Ograniczamy ilość elementów w drzewie DOM
  • Przeprowadzamy zaawansowane cachowanie
  • Podpinamy domeny pod CDN (Content Delivery Network)
  • Analizujemy i poprawiamy kod
  • Optymalizujemy rozszerzenia zdjęć
  • Stosujemy techniki Lazy Load (zdjęć, wideo, treści)

Tworzymy poczucie prędkości

Poczucie prędkości to doświadczenie użytkownika, które nie ma nic wspólnego z odmierzaniem czasu. Za poczucie prędkości odpowiadają animacje, np.: przejścia między jej podstronami, dogrywający się kontent, techniki lazy load zarówno dla filmów i zdjęć. Charakterystyczną częścią tych animacji jest to, że następują one przed, podczas lub po określonym zdarzeniu. Tutaj Ajax i Pjax wiodą prym wspierany przez nas nowoczesnymi bibliotekami JavaScript.

Need for Speeeed

Wykorzystujemy technologię AMP

Accelerated Mobile Pages

Google AMP nie jest czynnikiem rankingowym. Powstał z inicjatywy użytkowników, którzy serfują po internecie za pomocą smartfonów i oczekują błyskawicznie wyświetlających się informacji, nawet przy wolnym internecie - jeszcze szybciej niż opisywana wyżej szybka strona internetowa.

Zalety AMP:

  • Technologia preferowana przez Google
  • Błyskawiczne ładowanie się strony
  • Zwiększenie komfortu dla użytkowników mobilnych

Przystosowujemy strony do urządzeń mobilnych

Responsive Web Design

Profesjonalne optymalizacja rozpoczyna się od analiz responsywności. Tutaj nie tylko narzędzia w postaci programów emulujących rozdzielczość wchodzi w grę. Wykorzystujemy realne urządzenia, dzięki czemu testujemy ograniczenia systemów, przeglądarek, mocy itd.

Responsywność (dostosowanie do urządzeń mobilnych) jest standardem i jednym z czynników pozycjonujących stronę.

Zalety responsywnych stron:

  • Zwiększają liczbę osób odwiedzających stronę
  • Zmniejszają współczynnik wyjścia
  • Poprawiają doświadczenia użytkownika
  • Ułatwiają komunikację

Dbamy o optymalizację indeksacji

Indeksacja oparta jest na tworzeniu map (sitemaps), które wskazują drogi w poruszaniu się oraz jasno określają warunki (zakazów, ograniczeń, pozwoleń) w manifeście do pająków internetowych (spiderów) umieszczonym w pliku robots.txt. Jej optymalizacja wynika z ograniczeń zasobów tychże pająków, które analizują, badają, pobierają strony. Naszym zadaniem jest przyspieszenie tego procesu, zadbanie o wskazywanie właściwych elementów strony, które powinny być indeksowane, wyindeksowanie lub przekierowane.

Zalety optymalizacji indeksacji:

  • Silniejsza moc linka (link juice)
  • Pełna kontrola nad każdym elementem
  • Poprawienie bezpieczeństwa
  • Szybsze pojawianie się w przeglądarce

Linki SEO

Tworzenie struktur, prioretyzowanie stron

Usprawniamy linkowanie wewnętrzne

Linki wewnętrzne SEO

Na tym etapie wytyczamy najważniejsze elementy Twojej strony. To proces, w którym odbywa się optymalizacja spójnej struktury (sieci) linków, które określają wagę poszczególnych podstron.

Zalety linkowana wewnętrznego:

  • Prioretyzowanie podstron / usług
  • Kasacja błędów 404

Dywersyfikujemy linki zewnętrzne

Optymalizując profil linkowy Twojej witryny, analizujemy strony odsyłające oraz backlinki. Proces ten opieramy na podstawie ich jakości, złożoności, rodzajów oraz sposobów ich umieszczania.

Zalety optymalizacji backlinków:

  • Selekcja linków przychodzących
  • Budowanie autorytetu domeny
  • Wyjście z filtra od Google

Optymalizacja treści witryn

Tworzenie doświadczeń, budowanie zachowań, kreowanie emocji

Optymalizacja treści na stronie

Optymalizacja treści

Google ustalając pozycję wyniku na daną frazę, skupia się na zrozumieniu tego, czego użytkownik poszukuje (Search Intent). Treść, a w zasadzie jej cechy, tj. kompletność, wiarygodność, długość, celowość, ilość słów, procent słów kluczowych, występowanie LSI (powiązane semantycznie słowa kluczowe) oraz ogólny proces budowania treści "flow" jest podstawą optymalizacji witryny. Analiza treści to najważniejszy element SEO w 2020 za to odpowiada audyt SEO, który określa występowanie kanibalizacji słów kluczowych, duplikacji, oryginalności.

Optymalizacja atrybutów treści

Optymalizacja atrybutów treści

Atrybuty kodu HTML, które nadają treści wagę tj. (Hx, b, strong, em, i, p, ul, ol, li) oraz atrybuty tworzących szkielet treści (section, header, footer, aside, div, span) również wymagają optymalizacji. Dzięki poprawnemu jej wykonaniu można z przyjemnością czytać lub wzrokowo szybko "prześwietlać" długie fragmenty treści. Usystematyzowana struktura treści zwiększa czas pobytu na stronie.

Optymalizacja meta danych

Dopracowywanie meta danych

Poprawiamy meta tytuły tak, aby angażowały użytkownika, wywołując w nim potrzebę kliknięcia. Modernizując meta opisy, potwierdzamy zasadność jego wyboru, opisując w telegraficznym skrócie treść witryny. Dzięki ich poprawnej optymalizacji sprawiamy, że jesteśmy częściej "wyklikiwani", dając jasny sygnał dla Google, że powinniśmy być na wyższych pozycjach.

Optymalizacja danych strukturalnych

Wykorzystanie Rich Cards i Rich Snippets

Wykorzystujemy możliwości znaczników Schema (Schema określa charakter, znaczenie, sens witryny lub jej części (można traktować je jako marker podkreślający kluczowe treści witryny).) oraz google'owych Rich Cards. To silny trend zdecydowanie poprawiający CTR (click through rate). Aby je uzyskać poprawiamy atrybuty HTML, dodajemy skrypty JSON-LD celem wizualizacji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, np. gwiazdkami, ocenami, komentarzami, cenami itd.

Featured Snippets - pozycja zero

Przygotowanie się pod Featured Snippets (polecane fragmenty)

Pozycja nr ZERO stała się faktem, za jej istnienie odpowiadają właśnie Featured Snippets. Występują one w formie paragrafów / artykułów, tabel i list, map. Dzięki ich właściwemu przygotowaniu (jeśli jesteś już w top 10 wyników) istnieje szansa, że wyprzedzisz konkurencję, lądując na pozycji 0, która przyniesie Twojej witrynie najwięcej ruchu - i na to również możemy Ciebie przygotować.

Optymalizacja atrybutów plików multimedialnych

Optymalizacja atrybutów i znaczników plików

Google jeszcze nie rozumie zdjęć, ani filmów. Odpowiadają za to tagi - alt, title (w przypadku zdjęć) oraz atrybuty dla video. W obydwu przypadkach obowiązkowo optymalizujemy znaczniki Schema, które wizualizują te elementy jako galerie, zdjęcia, miniatury filmów.

Skrupulatne "otagowanie" materiałów graficznych wpływa na czytelność całości witryny.

Optymalizacja UX i UI

Tworzenie doświadczeń, budowanie zachowań, kreowanie emocji

Kreujemy zachowania użytkowników

Celem optymalizacji zachowań Twoich użytkowników jest konwersja. Za jej analizy odpowiada audyt UX. Podwyższając jej poziom, skupiamy się na interakcjach Twoich użytkowników, utraconych sesjach, współczynniku wyjścia, czasie pobytu na stronie.

Zalety budowania doświadczeń użytkowników:

  • Optymalizacja konwersji
  • Budowanie doświadczeń

Optymalizujemy emocje

UX (doświadczenia użytkownika) jest czynnikiem rankingowym i ma ogromny wpływ na SEO. Jest on odpowiedzaialny za optymalizację strony wyłącznie pod kątem satysfakcji użykownika. Za ich anlizy odpowiada audyt UX. UX to dostarczenie emocji poprzez użyteczność, interaktywność i animację. To łatwość i intuicyjność obsługi strony, poczucie kontroli nad nią, to wizualne fajerwerki - wszystko co sprawia użytkownikowi satysfakcję. UX znajduje się w tekście i formie jego przekazu.

Zalety UX w SEO:

  • Poprawienie współczynnika konwersji
  • Kreowanie wizerunku
  • Budowanie wiarygodności

Poprawiamy odbiór stron

Przemyślana forma i struktura strony ma priorytetowe zadanie - ułatwić użytkownikowi wyszukiwanie odpowiednich treści, usług, produktów. UI (infrastrukura strony) wraz z achitekturą informacji - IA (Information architecture) prowadzi użytkownika za ręke i kieruje go do strategicznych stron. Dzięki ujednoliceniu jej poszczególnych elementów, zmniejszeniu ilości "klików" zwiększamy skuteczność, a strategicznie wykonana budowa automatycznie procentuje, zwiększając liczbę użytkowników powracających na Twoją witrynę. Redukuje tym samym koszty związane z ich pozyskiwaniem.

Zalety UI w SEO:

  • Struktura strony, która konwertuje
  • Ukierunkowanie na realizacje celów
  • Łatwość w docieraniu do informacji

Optymalizacja bezpieczeństwa witryn

Jakość witryny zależy od jej bezpieczeństwa

Poprawiamy zabezpieczenia stron

Bezpieczeństwo stron internetowych jest podstawowym elementem ich optymalizacji. Jest obowiązkiem, nie wyborem. Zapewnienie użytkownikom bezpiecznego przeglądania Twojej witryny wydaje się to kwestia bezdyskusyjna. Jest to obszar wymagający ogromu pracy technicznej oraz merytorycznej wynikającej z błędów ludzkich.

Optymalizcja techniczna w bezpieczeństwie stron

Co zrobimy dla bezpieczeństwa Twojej witryny?

  • Ustawimy SSL
  • Ustawimy HSTS
  • Ustawimy Security Headers
  • Zmodyfikujemy plik .htaccess
  • Dogłębnie przeanalizujemy kod witryny
  • Przeprowadzimy aktualizacje
  • Zaimplementujemy Cloudflare
  • Dodamy Google reCAPTCHA
  • Ograniczymy przestrzeń administratora do jego IP
  • Wykonamy podwójną weryfikację
  • Wzmocnimy siłę haseł
  • Usuniemy wersje skryptów i oprogramowania

Dlaczego optymalizację stron warto powierzyć w Prodesigner?

Elastyczność naszej usługi jest uwarunkowana Twoimi potrzebami. Jako nieliczni optymalizujemy strony internetowe nie tylko pod względem stricte technicznym, ale przede wszystkim dbamy o UX oraz UI. Element ludzki w całej tej usłudze traktujemy priorytetowo. Twoim oczekiwaniom nadajemy profesjonalny pod każdym względem kształt. Dlatego My.

+48 727 677 100