Ile kosztuje strona internetowa?

przez Piotr

Stronę internetową jest w stanie stworzyć każdy. Czas realizacji może wahać się od 1 godziny do nawet roku. Ceny stron zaczynają się już od 50zł do kwot wielomilionowych. Dlaczego jest taka rozbieżność? Co sprawia iż strony mimo bliźniaczego briefu różnią się cenowo? Co finalnie wpływa na koszt strony internetowej? W tym artykule dowiesz się ile kosztuje strona internetowa i co ma wpływ na jej wycenę.

Nie masz czasu na przeczytanie artykułu? Napisz do nas – otrzymasz wycenę swojego projektu w 12 godzin.

Ok, lecimy 🙂

Ile kosztuje strona internetowa w 2020r.?

Ile kosztuje strona internetowa krok po kroku

  1. Jak Twoje potrzeby wpływają na cenę strony?
  2. Jak ceny stron www zależą od ich specyfiki?
  3. Jak wybór wykonawcy ma wpływ na ich finalną cenę?
  4. Jak na koszt strony internetowej wpływa marka?
  5. Jak marketing internetowy wpływa na wycenę stron www?
  6. Na co należy uważać przy wycenie projektu strony?
  7. Ile kosztuje strona z pozycjonowaniem?
  8. Ile kosztuje strona internetowa ? – Cennik + Podsumowanie

Twoje oczekiwania wyceniają projekt

Wszystko rozpoczyna się od rozmów. To ile będzie kosztować strona internetowa zależy od Twoich oczekiwań, inspiracji, a ich doprecyzowanie wyznacza drogowskazy dla wykonawcy, który określi sposób realizacji Twojej witryny.

Warto odpowiedzieć sobie na pytanie: czego właściwie potrzebujesz? Czy oczekujesz na projektowanie i tworzenie stron www w najlepszych praktykach, będące swoistą inwestycją? Czy możesz iść na ustępstwa, jeśli cena będzie niższa i potraktujesz wykonaną stronę jako projekt przejściowy?

Jak rodzaje stron wpływają na cenę?

Ile kosztuje projekt strony internetowej?

Rodzaje stron internetowych:

  1. Strona statyczna – jej modyfikacje odbywają się wyłącznie za pomocą kodu i charakteryzuje się brakiem panelu administracyjnego. Minimalna cena to 1500zł.
  2. Dedykowana strona internetowa, której cała funkcjonalność jest skrojona na miarę, nad która pracują zespoły programistów, grafików. To portale typu Amazon, Allegro, Facebook, Etsy, 500px. W przypadku niewielkich realizacji tego rodzaju serwisów ceny rozpoczynają się od 30 000zł.  Wszystkie wymagają stałego zaplecza programistycznego, które podnosi jej miesięczny koszt utrzymania.
  3. Strona oparta o CMS, w której występuje panel administracyjny – gdzie możesz zarządzać swoimi użytkownikami, artykułami, usługami. Tu ceny kształtują się od 500zł do 1000000zł. To ogromny przedział cenowy, który w dalszej części artykułu rozłożę na czynniki pierwsze.

Cena strony www zależy od sposobu jej stworzenia

Większości agencji interaktywnych i freelancerów na całym świecie oferuje tworzenie stron na WordPress. WordPress w Polsce  przejął już 93% rynku i nadal poszerza on swoją ekspansję. Daje on poczucie przyjemności w obsłudze klientowi i wolności w tworzeniu wykonawcy.  Cena stworzenia strony internetowej jest zależna od sposobu realizacji. Masz tutaj 3 typy wykonania. sposoby. Każdy z nich to inne poczucie wolności.

1. Strony oparte na gotowych szablonach premium lub free

Ten typ ogranicza najbardziej wykonawcę w pierwszym etapie, w kolejnych właściciela.  Strony, te są oparte na predefiniowanych ustawieniach dających złudną wolność w ich tworzeniu i modyfikacji. Tu wykonawca jest uzależniony od firmy, która stworzy ów gotowy szablon, i / lub od firmy, która jest twórcą buildera na którym ten szablon „stoi”. W takich okolicznościach nie można mówić nawet o elementarnym rozwoju. Szablon bowiem jest tu synonimem skostnienia. Odrzuca a priori wszelką inwencję twórczą. Tu optymalizacja graniczy z cudem. Prędzej czy później pojawi się problem bezpieczeństwa, modyfikacji, rozbudowy.

Musisz mieć świadomość, że takich samych stron klonów w internecie są tysiące. Nie polecamy tego rozwiązania temu kto poważnie myśli o finalnym produkcie dla siebie. Nie mniej jednak wykorzystujemy tę metodę, kiedy cena i czas realizacji mają priorytetową wagę.

Ile kosztują strony www stworzone na gotowych szablonach?

Ceny takich rozwiązań wahają się od 500zł do 1500zł za wdrożenie + cena motywu. Czas realizacji do 10 dni.

2. Szablony / gotowe motywy oparte o buidery

Takie rozwiązanie występuje najczęściej. Tu strony buduje się za pomocą wspomnianych builderów, gdzie czas realizacji jest relatywnie krótki, a poziom modyfikacji częściowy. Zależność występuje „tylko” do firmy, tworzącej builder. I tutaj również szybko pojawi się problem z rozwojem strony, modyfikacją, optymalizacją. Odczuwa się tu częściową wolność w przestawianiu kafelków… i na tym koniec.

Ile kosztuje strona internetowa oparta o builder?

Widełki cenowe zaczynają się od 2500zł do o 4000zł, czas realizacji do miesiąca.

3. Indywidualnie realizacje

To profesjonalne strony internetowe opierają się na projekcie graficznym tworzonym od podstaw, a ich forma w 100% jest ściśle związana z inspiracjami, rozmowami, oczekiwaniami. Masz wpływ na każdy piksel projektu. Jej optymalizacja, rozbudowa, modyfikacja przebiega bez problemów zarówno podczas tworzenia jak i w przyszłości. To raj dla wykonawcy, którego ogranicza wyłącznie wyobraźnia i umiejętności.

Jak wyceniane są profesjonalne strony internetowe?

Finalny koszt zależy od technologii, typu strony, i jej funkcjonalności. Możesz tutaj liczyć na kwoty od 7500zł do sky is the limit.

Ceny profesjonalnych stron internetowych rozpoczynają się od 4500zł. Ta cena zawiera wyłącznie zakodowanie strony + wdrożenie jej na serwer – nic poza tym.

To ile będzie ona kosztować zależy od występowania chociażby jednego z poniższych etapów:

1. Poszukiwania – reaserch – analizy – w telegraficznym skrócie to analizy konkurencji, profilu Twojego klienta, analizy wolumenów fraz kluczowych. To wszystkie działania poza stroną, które za które odpowiada audyt SEO. Cena tego etapu zależy od rodzaju branży, ilości konkurencji, zasięgu działalności. W zasięgu lokalnym startuje od 1300zł.

2. Projekt graficzny strony internetowej wyceniany jest od 1700zł do 12 000zł. Zawiera tworzenie szkiców, makiet, wizualizacji, renderów. Jego finalna cena jest zależna od przeznaczenia, skomplikowania, ilości podstron, brandingu.

3. Zawartość – płatne materiały graficzne w tym zdjęcia, materiały wideo, czcionki, treści.

Jak typ i przeznaczenie strony ma znaczenie w jej wycenie?

Strony Wizytówki – jak sama nazwa wskazuje to internetowe niewielkie witryny. Nie można wiele od nich wymagać, choć świetnie się sprawdzają w mikro niszach o niskiej konkurencji. To proste strony, które w skrócie opisują działalność firmy i zawierają dane kontaktowe. 

Ile kosztuje strona wizytówka?

Można już kupić od 1000zł w przypadku gotowych rozwiązań i od 4500zł, gdy oczekujesz profesjonalnych realizacji.

Strony Landing Pages – to strony lądowania, które spełniają konkretne cele biznesowe. Są one niewielkich rozmiarów (nie myl z proste). Bardzo często przybierają one jednostronicowy wymiar będący kontynuacją kampanii reklamowych. Są one jednymi z najbardziej wymagających dla wykonawcy projektów.

Jakie widełki cenowe są dla stron Landing Pages?

Wyceniane są od 1500zł za gotowe projekty i od 4500zł za wersje szyte na miarę. Dowiedz się więcej jak tworzymy Landing Page.

Strony One Page – jak sama nazwa wskazuje to witryny jednostronicowe. Spełniają swoją rolę dla tych, którzy posiadają w ofercie jedną usługę. Charakteryzują się swoją długością oraz sposobem nawigacji, która dzieli je na poszczególne sekcje.

Cenowo nie różnią się od  ww LP.

Strony typu Blog –  Blogi wycenia się od 1000zł za wdrożenie gotowego szablonu z jego podstawową optymalizacją i od 4500zł za jego dedykowany motyw. Dowiedz się jak powstają u nas dedykowane motywy na bloga.

Profesjonalne strony dla firm – to rozbudowane strony, które poza wizualizacją usług, są skoncentrowane na storytelling i  komunikację z klientem. Często zawierają firmowe blogi. To strony, które odpowiadają w znacznej mierze za realizacje celów biznesowych.

Ile kosztują typowe strony dla firm?

Strony firmowe wyceniane są od 2250zł w przypadku gotowych szablonów i od 5500zł w przypadku spersonalizowanej wizualizacji.  Dowiedz się więcej, jak przebiega tworzenie stron dla firm.

Strony premium – mają inną funkcjonalność niż wyżej wymienione. Mogą to być serwisy produktowe,  portale z kursami, portale internetowe. 

Ile kosztuje strona internetowa typu premium?

Serwisy produktowe są wyceniane od 2500zł w przypadku gotowych rozwiązań oraz od 7000zł w indywidualnych realizacjach. Serwisy z kursami wyceniane są od 2000zł za wdrożenie i użycie gotowego szablonu. Indywidualne projekty rozpoczynają się od 7000zł. Portal internetowy wdrażany jest w cenie od 5000zł, a tworzony od podstaw od 12000zł.

Jakie są dodatkowe koszty ich utworzenia?

Istnieją również dodatkowe koszty w postaci płatnych dodatków, które są niezbędne w ich realizacji. Ich koszt nie jest wpisany w cenę witryny.

Elementy projektu a koszt strony www

Jakie elementy wpływają na finalny kosztorys strony?

Wybór środowiska

Strony internetowe wspiera nie różnymi CMS-ami (systemami zarządzania treścią). Najpopularniejszy z nich jak już wiesz to WordPress. Poza nim strony powstają również na Jooma!, Drupal, concrete5, Ghost i wielu wielu innych rozwiązaniach, które mają procentowy poziom zainteresowania w Polsce i na świecie, co również wpływa na ceny.

Można zatem odważnie stwierdzić, że tworzenie stron w oparciu o CMS wynika albo z osobistych preferencji wykonawcy (tu cena spada) lub klienta (tu cena wzrasta), albo z potrzeby uzyskania funkcjonalności, którą zapewnia wyłącznie wybrany CMS (tu cena wzrasta). Dlatego to ile kosztuje strona internetowa zależy rownież od:

Wielkość projektu

Mały, standardowy projekt zazwyczaj wykonuje jedna osoba, jeśli natomiast projekt wymaga pracy całego zespołu, to cena strony internetowej jest naturalnie wprost proporcjonalnie wyższa.

Animacje, wizualizacje, wodotryski

Wizualizacja strony jest jednym z czynników znacząco wpływających jej na odbiór a tym samym na jej cenę. Pełne animacji strony oparte na np Canvas są wielokrotnie droższe niż te, które wykorzystują animację w css. Wersje premium skryptów, które poszerzają możliwości ich wykorzystania przy animacji elementów w witrynie, również podkręcają cenę.

Języki programowania

Choć nie dotyczy to bezpośrednio CMS-ów warto dodać. że strona napisana w C++, Ruby, Python, JavaScript np: Node + React będzie wielokrotnie droższa od tej, która jest oparta wyłącznie na html + css + js. Koszt pozyskania developera specjalizującego się w językach programowania wyższego poziomu jest zupełnie inny niż wynagrodzenie osoby specjalizującej się w html. Tym samym koszt produktu stworzonego przez te osoby będzie się kolosalnie różnił.

Oryginalność projektu

Oryginalne pomysły wymagają większego nakładu pracy, przez co wycenia się je drożej – to logiczne. Zaskoczę Cię tym, że czasami bywa inaczej. Możesz spotkać się z sytuacją gdzie cena będzie niższa od zakładanej przez Ciebie, a finalna jakość wykonania będzie bardzo dobra. Jak to możliwe?

Musisz spełnić jedynie dwa wymagania:

  • Musisz mieć oryginalny pomysł
  • Wykonawca chce poszerzyć swoje portfolio o ten właśnie projekt.

Optymalizacja

Optymalizacja to temat  nr 1 w naszej branży. Od 30 lat tworzono strony, które nie zakładały powyższej usługi. Wynika to oczywiście z faktu, iż większość stron jest zrobiona tanio… lub w myśl „byle by była” – klient i tak był zadowolony. Ten trend utrzymuje się od lat 90. Ogromna ilość słabej jakości stron zalewających internet sprawiła, iż Google zaczyna grymasić i najzwyczajniej nie ma mocy przerobowej, aby móc je poprawnie i szybko indeksować. Dlatego też optymalizacja strony pod SEO, która powinna być standardowym utworzenia strony internetowej naturalnie podwyższa jej cenę.

Czas realizacji

Ilości poświęconych godzin jest oszacowywana i wyceniana indywidualnie. Zależy to od wszystkich czynników, które wymieniłem powyżej. Przykładem może coś zupełnie przeciętnego jak wielojęzyczność, która zwiększy koszt strony o 20% wydłużając tym samym czas realizacji.

Usługi dodatkowe

Usługi jak identyfikacja firmy projektowanie graficzne, naming, copywritting, wsparcie techniczne, prowadzenie strony internetowej, czy wreszcie usługi marketingu internetowego znacząco zwiększają koszt witryny.

Cennik stron internetowych zależy od wyboru wykonawcy

Wykonawca a cena stron internetowych

Czy wybór wykonawcy (agencja interaktywna – freelancer) ma znaczenie w kwestii wysokości cen i jakości usług? Nie ma i nigdy nie miało. Rozszerzenie tego tematu znajdziesz w sekcji marketing. Występują jednak elementy, które mają wpływ na wyceny stron www, gdy wybieramy wykonawcę, a nie frazę. Do najbardziej pożądanych cech wykonawcy należą:

Doświadczenie i komunikacja

Ten, który zaproponuje Ci strony o zastanawiająco niskiej cenie niema doświadczenia – dopiero je nabiera. Twoja strona w najlepszym przypadku jest eksperymentalnym obszarem, lub kolejną kopią kopii z innych często cudzych realizacji to tu znajdziesz oferty typu „tanie strony internetowe cennik”.

Wieloletnie zawodowe doświadczenie wykonawcy, który sprawdził się w boju przy wielu zadaniach, w różnych branżach ma wpływ na jego wybór i odpowiednio jest również wynagradzane. Sprawdzona agencja interaktywna czy profesjonalny freelancer mają umiejętności nabyte latami pracy w prawdziwych projektach, a te procentują i dają gwarancję, że jesteś w dobrych rękach. Poza stricte technicznym „skillem” równie ważne są umiejętności miękkie. To one odpowiadają za komunikację, radzenie sobie ze stresem, zarządzanie czasem, zrozumienie potrzeb klienta. To przede wszystkim odpowiedzialność, wrażliwość. To w dużej mierze to właśnie one decydują o wyborze wykonawcy strony internetowej, który żąda odpowiednio więcej za przystąpienie do współpracy.

Model biznesowy

Model biznesowy ma kluczowe znaczenie w wycenie stron przez ich twórcę. Model ten może może być dwojaki i występuje on w każdej branży. Albo robimy coś tanio na dużą skalę (szeroki), albo robimy coś dobrze (wysoki) dla wąskiego grona odbiorców.

Każdy z nas ma inny portfel na realizacje swoich planów. Wybór należy zawsze do Ciebie, którego wykonawca powinien edukować, informować o tym co w danej cenie może otrzymać, a czego nie da się zrealizować w danym budżecie.

Szczerość i otwartość to fundament dobrych relacji, które niekoniecznie muszą wiązać się przecież z finalizacją umowy.

Outsourcing

Kiedy zabraknie mocy przerobowych na wykonanie strony pojawia się  outsourcing usług. W kuluarach dzieje się to na zasadzie wynajmu dodatkowych freelancerów przez agencje, albo freelancer proponuje innemu freelancerowi lub agencji możliwość wykonania strony. Tutaj koszt pośrednictwa sprzedaży wchodzi w cenę strony.

Gotowość na wyzwania

Parafrazując powiedzenie „duży projekt duży problem, miały projekt mały problem”. W przypadku skoncentrowaniu się wyłącznie na duże realizacje wykonawca będzie się mierzył z brakiem popytu, podaży, a duże ryzyko wynikające z ich charakterystyki winduje finalną cenę. W naszej branży niewiele jest agencji czy freelancerów, którzy podejmują się wykonania profesjonalnych stron, gdyż uznają je za zwyczajnie nieopłacalne.

Dlaczego?

Niewielu stać na taką odpowiedzialność, a ryzyko utraty dużego projektu w kulminacyjnym momencie jest przerażające i bardzo bolesne w skutkach, o czym się już wielokrotnie słyszało.

Dlatego zarówno agencje jak i freelancerzy próbują chronić się pobocznymi, tańszymi usługami, które najzwyczajniej nadają im płynność finansową i spokój psychiczny.

Im mniej jest wykonawców (a jest coraz mniej), którzy wykonują ambitne projekty stron tym cena rośnie. Czas realizacji przeciętnie trwa do 3 miesięcy, ale może znacznie się wydłużyć.

Dlaczego cena strony internetowej zależy od marki?

Choć to mogłaby się wydawać kontrowersyjna praktyka koszt wykonania strony internetowej zależy od marki. Cena tworzenia stron www może się różnić nawet jeśli ma ona podobną funkcjonalność, zbliżoną ilość podstron i obydwie opierają się o ten sam system zarządzania treścią. Wszystko zależeć może od maki – wagi klientów.

Koszt stworzenia strony dla Startup’u jest niższy niż dla firmy o ugruntowanej pozycji na rynku.

Od czego to zależy?

Wyceniając stronę internetową, poza wyglądem jest to, ile „przyniesie” klientów, ile zarobi, jak poszerzy grupę odbiorców Twoich towarów czy usług. Dlatego szacowanie ceny jest wyliczane od tego ile mogą przynieść Tobie zysku.

Jeśli strona przyniesie Ci 20~40% zysk w ciągu roku, to ile byś zna nią zapłacił ?

Dodatkowo warto zwrócić uwagę na inne czynniki, które regulują ceny jak odpowiedzialność, elastyczność współpracy, ograniczenia prawne.

Nie oznacza to w żadnym przypadku, że budowie stron www dla mniejszych firm powstaje „na kolanie”. Istnieje tutaj po prostu większa swoboda w sposobie realizacji, wyborze technologii, wizualizacji, elastyczności we współpracy.

W przypadku dużych i średnich firm jakość ma kolosalne znaczenie. Strona firmowa jest wizerunkiem, który będzie służyć do działań marketingowych, nikt tu nie pozwoli sobie na stronę za 500zł, gdzie dzienny budżet na marketing będzie 10 krotnie wyższy. Tu każdy etap, dealine jest wpisany w biznes plan i umowę. Odpowiedzialność za projekt jest obwarowana paragrafami, restrykcjami. Nie przestrzeganie reguł może wiązać się z karami finansowymi, które wykonawca powinien odpowiednio oszacować, a ich orientacyjną wartość dodać do finalnej ceny.

Jak koszt stron internetowych kształtuje marketing?

Wpływ marketingu na ceny stron www

Rynek agencji interaktywnych i freelancerów kwitnie, psuje się, nawzajem niszczy, odradza na nowo. Nasza interaktywna branża jest niezrozumiała, rodzi wiele rozbieżności, kontrowersji, tworzy mity i tematy tabu, tworzy piękne rzeczy i zwyczajne gnioty w różnych cenach.

Wycenianie stron internetowych to temat rzeka, na której nurt silny wpływ ma marketing.

Cena strony internetowej zależy w dużej mierze również od braku wiedzy

Istnieje jeden bardzo silny głos części naszego e-społeczeństwa związany z wyceną stron internetowych, który na stałe wpisał się w branżę interaktywną. To mit o wyborze wykonawcy. Stereotyp ten ma wciąż silny wpływ na ceny stron internetowych w 2020 roku i stanowi silny bodziec decyzyjny dla klientów.

„Grunt abyś nie miał pojęcia o tym co i jak robimy. Ważne byś płacił…”

Czarny marketing – realny wpływ na ceny stron internetowych. 

Ceny stron internetowych zależą od marketingu ich wykonawców.

Nie odkryjemy nic mówiąc, że marketing internetowy to trudna wieloetapowa, wielowarstwowa praca, której nieodłącznym elementem jest czary pi-ar. Tworzy on stereotypy, które wpływają na decyzje zakupowe w każdej branży.

Wybór wykonawcy ma znaczenie – Czarny Pi-aR

Choć może zabrzmi to jak teoria spiskowa 21 wieku, jeśli napiszę Ci, że istnieje grupa ludzi (freelancerów, agencji), która konsekwentnie informuje Cię o zasadności w wyborze wykonawcy. Najważniejszymi punktami programu ich strategii są cena i jakość i wzajemna sztuczna, groteskowa nienawiść.

Poniżej dowiesz się wszystkiego co zanotowaliśmy w sieci odnośnie tego typu działań i jak manipuluje się Twoją opinią.

Dlaczego wedle pewnej grupy freelancerów nie warto wybierać agencji interaktywnych do realizacji stron internetowych??

Agencja interaktywna to fraza. To tylko fraza i nic poza tym. Niedawno nazywała się firmą. Precz z tym archaizmem. Agencja interaktywna brzmi dumnie. Sama jej nazwa podbija niezrozumiały prestiż zarówno w oczach klientów jak i właścicieli tychże agencji, którzy są, bądź tak niedawno byli freelancerami. Słowo to potęga. Łaskocze próżność, dodaje poczucia wartości, wprowadza w inny, pięknie wyimaginowany świat.

A prestiż, jak wiesz, winduje ceny.

W oczach tejże grupy freelancerów każda trzepiąca e-portkami agencja to korporacja, a jak wiesz E-Corp to samo zło.

Tam nie ma czasu na rozmowy przy kawie, tam nie patrzą na klienta i jego potrzeby,  bo w głębokim poważaniu mają to co klient chce. Rwactwo to priorytet.

Dreszcze powoduje tutaj tylko ile chce on wydać. „Kasa Misiu” – to wszystko!

Agencyjną praktyką jest „gotowiec, w cenie custom’a”.

Zaryzykujesz oszczędności swojego życia?

Agencje chcą tylko się szybko, na bogato nachapać. Przecież trzeba jakoś utrzymać te szklane domy, garnitury i sportowe bryki z fabryki.

Agencje interaktywne mają problem z werbowaniem nowych pracowników, dlatego na ich stronach zawsze znajduje się zakładka praca.

Nieważne tam doświadczenie, znajomość czegokolwiek. Od juniora do seniora w pół roku Panie!

Prawdziwi programiści nie pracują w agencjach!

Dlatego każdy szanujący się freelancer nie chce i nie będzie tam pracować mimo licznych sportowych suwenirów i pizza day’ów.

Wszechobecne „lojalki” i brak pracy zdalnej w komunistycznych molochach odzierają free… z wolności – a przecież każdy pragnie wolności. Czyż nie?

Czy chcesz płacić komuś za wyzysk i niewolnictwo?

Próbujemy uchronić Ciebie od cen niewspółmiernie wysokich do jakości, dlatego opanowaliśmy wszystkie media. Znajdziesz nas na grupach mediów społecznościowych, forach, komentarzach pod agencyjnymi blogami, abyś był święcie przekonany, że jest tak jak my mówimy.

Dlaczego nie warto według niektórych agencji interaktywnych wybierać Freelancerów do stron internetowych?

 Freelancer to wyrobnik projektujący „stronki” metodami chałupniczymi.

Posługuje się swoim starym „Makusiem”, ozdobionym tysiącem naklejek firm, w których chciałby pracować, a nie może… bo nie ma skilla.

Zakochanego w kawie ze Starbuxa, (bo przecież codziennie ma kaca po zakończonym projekcie super taniej strony internetowej) odzianego w przydługą bluzę od „Lumpexego” lub innego projektanta mody, który jest obecnie tani.

Do tego obrazu nędzy i rozpaczy dochodzi zdrowie jegomościa. Jest on bardzo chorowity (gdzie ludzie agencji zdrowi jak konie pociągowe, bo przecież multisport), przez co może się okazać, ze nie dokończy dla Ciebie projektu…

Ponadto jest on roztrzepany, niestabilny emocjonalnie, wielowymiarowo rozedrgany. Dlatego nie można powierzyć np.: wsparcia technicznego, administracji lub rozbudowy strony internetowej, którą cudem stworzył.

Przesadą byłoby powierzenie wyprowadzenia na spacer agencyjnego pupila, bo przecież każda agencja kocha zwierzęta, w przeciwieństwie do jegomościa który kocha je jedynie w rolo.

Powierzyłbyś komuś takiemu swoją stronę?

W oczach szanującej wyłącznie siebie agencji interaktywnej Freelancer to nie bez powodu oczywisty problem, który trzeba jakoś zdyskredytować, stłamsić poddać publicznemu linczowi, a najlepiej zamieść pod dywan.

Wyrywa on przecież zlecenia jedno po drugim jak sroka złote jajka i psuje branżę niskimi cenami i przeciętnymi realizacjami, z których niewyedukowani klienci są zachwyceni. To wróg publiczny nr 1, bo próbuje wmówić Ci, że jakość nie idzie w parze z ceną. A każda agencja traktuje jakość jako priorytet w dbaniu o biznesy klientów, z którymi chce dalej przecież współpracować.

Tego typu wpisy na blogach agencji służą przecież, aby chronić Twój biznes przed tym tałatajstwem z odrealnionym systemem jakości. Dlatego w każdym stworzonym przez nie artykule próbują zniżyć freelancera wartość do 0px, lub nadać mu pozycję absolutną i wywalić -10000000px poza ekran Twojego monitora, abyś nie musiał ich widzieć ani słyszeć.

Freelancer, wg tych agencji ma jeden plus. Zdziwiony? Jest dobry do małych, nieznacznych zleceń, które absolutnie nie mogą mieć jakiegokolwiek wpływu na Twoją działalność, bo jeśli będą mieć to… no cóż… utopisz, stracisz i finalnie się skompromitujesz.

Jak branża wpływa na cenę strony www?

Branżowe czary mary w „wymyślaniu” cen stron internetowych.

Jak wygląda walka o Ciebie?

Ile kosztuje strona internetowa wykonana przez Freelancera i jakie są jej zalety?

Dobre bo tanie strony internetowe

Niestety jedyną zaletą wykonanej strony jest tutaj, niska cena.

„Nawołujemy Cię, drogi kliencie hasłami będącymi parafrazą naszego ulubionego zespołu Daft Punk – „taniej, lepiej, kup Pan stronę.” Czas realizacji  do 14 dni – nieważne jaka strona – kto by tam się zastanawiał – będzie Pan zadowolony”. Ceny mogą sięgać zawrotnych kwot 50zł – 500zł – to wszystko dla Ciebie, mości Panie!

Gwarancja najniższej ceny

Ja Freelancer wraz z moją freelancerską bracią damy Ci gwarancję najniższej ceny. Poza tym jesteśmy szybsi, lepsi i doskonale rozumiemy, że Twój drogi czas to nasz skromny pieniądz.  Jakość idzie u nas w parze z ceną. Ale w internetach jest inaczej – nie rozumiesz? Oj tam, oj tam.

Dlaczego wybrać freelancera jako swojego wykonawcę?

Bo jest bardziej dyspozycyjny, wszechstronny, niezależny. Bo pracuje wtedy, gdy jesteś dostępny, a nie tylko od 8 do o 16 bo w tym czasie przecież musisz zarobić na jego liche gaże, które uniemożliwiają mu posiadanie stałego łącza z internetem, dlatego korzysta on z darmowego  WIFirifi tworząc silną społeczność, która szturmuje kafejki, bary, Starbuxy, gdzie możesz  podpisać lukratywną umowę zakupu taniej strony internetowej przypieczętowaną plastikowym kubkiem ze Starbunia.

No bo gdzie inaczej?

W domu…? No weź….

My Freelancerzy jesteśmy cyfrowymi Robin Hood’ami (spróbuj nas nie pokochać) – zabieramy bogatym agencjom i oddajemy swe usługi biednemu ludowi za bezcen!  Godzimy się być Twoim najtańszym pracownikiem jakiego miałeś i zrobimy wszystko za kubek kawy late – ku chwale Twojego biznesu!

Gwarancja niskich cen stron internetowych kusi – skusisz się i Ty?

Ile kosztuje strona internetowa wykonana przez agencję interaktywną? Jakie są jej zalety?

Z nami możesz wszystko, bo tu stronę tworzy jakość!

Całe nasze agencyjne zespoły grafików, programistów, seo-wców, specjalistów od markietungu, copywriter’ów – wszyscy w jednam miejscu – skoncentrowani na Tobie i Twoim projekcie. Z pasją i pełnym zaangażowaniem pracujemy nad nim w miesiąc, dwa, trzy – zawsze dla Ciebie dostępni. Pracujemy za dnia i mamy naszych nocnych Marków. Oddani, zgrani, przyjacielscy, skoncentrowani nas Twoim biznesie – prawdziwi specjaliści. Z tysiącem papierów na to by zrobić Ci dobrze i profesjonalnie – tylko brać.  W końcu to dream team, którego jesteś członkiem.

Dlaczego ceny stron agencji interaktywnych są droższe?

Wyższa cena ma tutaj sens, bo sama agencja musi opłacić podstawowe rzeczy, aby mogła funkcjonować i co najważniejsze pięciu oddelegowanym pracownikom, których Cię przedstawi i którzy w pełni zajmą się Twoim projektem. To od 6-18 tysięcy złotych na pracownika (w zależności od tego, gdzie agencja się znajduje i pozycji pracownika w korporacyjnej hierarchi).

Normalnym jest to, że agencje liczą na uczciwy zarobek – więc nie dziw się wyższym cenom.

Przecież chcesz, abyśmy dopieścili Twój projekt na maxa, za którego zapłacisz ciężkie 5k.

Matematyka nie musi się przecież zgadzać…

No co, nie skusisz się na odrobinę luksusu?

Jak sztuczne konkurencje „tworzą” realne ceny stron internetowych?

Nie żyjemy w próżni. Tworzenie sztucznej konkurencji jest normą. Wszyscy siebie analizujemy. Obojętnie więc po jakiej strony barykady stoimy, możemy relatywnie szybko stworzyć konkurencję sobie samemu, szukając różnego typu klientów, którzy albo chcą wydać mało, albo interesuje ich jakość. Dlatego też pojawiła się już stara praktyka, kiedy agencje interaktywne tworzą serwisy, które pozycjonują się na frazy, np: „tanie strony internetowe” czy strony internetowe już w 5 dni itp. Tak samo freelancerzy tworzą sztuczne strony agencyjne i windują ceny swoich usług.

Szczerość w wycenie stron jest jest naszym obowiązkiem. Abyś miał szerszy obraz naszej branży, musimy wprowadzić Cię w świat,  przedstawić Ci jakie panują tutaj reguły, relacje, współprace, zależności.

Kim jest tak naprawdę Freelancer dla Agencji Interaktywnych?

Freelancer to programista, grafik, copywritter, który poszukuje zleceń na własną rękę. Działa sam lub w grupie, często jest wynajmowany jest przez agencje interaktywne, reklamowe, marketingowe do konkretnych zleceń na zasadzie B2B, w których się specjalizuje. Freelancer ma firmę (powinien mieć) i płaci podatki. Może stworzyć grupę swoich pobratymców, np: do dużych i skomplikowanych projektów na zasadach B2B, gdzie wymagane jest większe zaplecze techniczne, programistyczne, graficzne i tym samym tworzy ad hoc agencję interaktywną cyfrowych nomadów. Freelancer również może zlecać agencjom interaktywnym projekty, współuczestniczyć w nich, lub po prostu pośredniczyć w ich realizacji wyłącznie finansowo.

Czym jest agencja interaktywna dla Freelancera?

Agencja interaktywna to zespół opłaconych programistów, grafików, copywriterów ( bardzo często freelancerów). Działa na zasadach B2B (w większości), a jej pracownicy pracują w dużej części poza siedzibą agencji, bo praca zdalna daje poczucie wolności, którą tak bardzo ceni ich kolega, wspólnik, pracownik, często również szef Freelancer.

Chciałoby się powiedzieć jesteśmy tacy sami, ale ktoś stworzył mur między nami…

Na co należy zwracać uwagę przy wycenach stron internetowych?

Na co należy zwracać uwagę przy wycenie stron internetowych?

Profesjonalny wykonawca ma obowiązek uświadomić Cię podczas wstępnych rozmów o tym, że:

  • Nie każdy projekt da się wdrożyć za pomocą płatnych szablonów czy popularnych buiderów.
  • Każdy projekt oparty o gotowe rozwiązania będzie Ciebie ograniczał
  • Przy wyborze realizacji strony w oparciu gotowe rozwiązania wykonawca jest zobowiązany podać Ci linka do zakupu licencji szablonu / buildera i innych płatnych gotowych rozwiązań –  tylko Ty musisz być ich właścicielem.
  • Wykonawca nie będzie miał wpływu na rozwój strony, która stworzy na podstawie ww rozwiązań. Każde dodatkowe zmiany wykraczające poza możliwości szablonu będą wiązały się z jego hakowaniem i utratą licencji lub maskowaniem jego „ułomności” setkami pluginów.
  • Projekty indywidualne będą pod każdym względem zależeć od ustalonych efektów rozmów. Rozmowy nakreślą treść umowy, która będzie punkt po punkcie informować jak będzie ona realizowana i jakie funkcjonalności będą w niej zawarte.
  • Każda profesjonalna strona internetowa może przejść poszczególne fazy – poszukiwania > strategie > projektowanie > tworzenie > wdrożenie. Każda z nich będzie wyceniana od kwoty minimum 4500zł, nawet jeśli nie będzie potrzeby wykonania jakiejkolwiek z ww faz np.: gdy poszukiwania i strategie są jasno ustalone przez  Ciebie, a projekt graficzny makiet będzie wykonany przez innego wykonawcę.

Na czym możesz się złapać?

Jeśli wykonawca nie daje Ci linków do płatnych szablonów / builderów, z których będzie korzystać podczas wdrożenia.

Dlaczego tak może być?

W najlepszym przypadku boi się, że sam wykonasz sobie ją sam 🙂

W gorszym – wdroży Ci projekt i zablokuje możliwość jego aktualizacji, bo będziesz działał na jego licencji.

W najgorszym – ściąga szablony z niepewnych źródeł, które są hakowane, zablokowane i posiadają ogromną ilość backdorów. To skrajnie niebezpieczne praktyki – dość często stosowane. Pewnie zastanawiasz się, czy takie realizacje są tymi najtańszymi? Niekoniecznie. Z naszego doświadczenia wynika, że takie realizacje są sprzedawane od 200zł do 3000zł lub traktowane są przez „wykonawców” jako profesjonalne realizacje

Dlaczego tak jest?

Z niewiedzy.

Ile kosztuje strona internetowa z pozycjonowaniem?

Strona internetowe połączona z usługą pozycjonowania wyceniana jest w dwóch płaszczyznach. Jedna oczywista już 🙂 druga to usługi SEO. Pozycjonowanie to proces – nie jednorazowa usługa. Dlatego wiążą się z opłatami miesięcznymi. Jakie to mogą być koszty? To zależy od Twojej branży, konkurencji, zasięgu i rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności. Ceny pozycjonowania strony w Google rozpoczynają się od 800zł / miesiąc w przypadku pozycjonowania lokalnego w niewielkiej niszy.

Czy jest to dobre rozwiązanie?

Jeżeli wykonawca tworzy przeciętne, lub tanie strony internetowe to odradzamy – stracisz tu ogrom czasu, nerwów i pieniędzy.  Natomiast jeśli wykonawca jest specjalistą od SEO to naprawdę warto powierzyć mu swoje zlecenie. Wykonawca zna najlepiej Twój projekt i jest on w stanie najszybciej reagować na zmiany.

Strona internetowa cena. Podsumowanie

  • Szukanie najtańszych ofert jest ogromym ryzykiem.
  • Brak wiedzy jest ogromnym ryzykiem
  • Nikt nie zrobi Ci profesjonalnej strony za 2000zł ~ 4000zł
  • Jakość zawsze idzie w parze z ceną
  • Ceny indywidualnych projektów rozpoczynają się od 4500zł wyłącznie za zakodowanie i wdrożenie
  • Strony w przedziale 2-4000zł nie będą projektem indywidualnym
  • Mniejsza cena (1000-3000zł) ma swoje plusy wyłącznie, gdy masz ograniczony budżet lub czas realizacji jest kluczowy w podjęciu współpracy.

Wpływ na to ile kosztuje strona internetowa mają czas realizacji, technologia, system zarządzania treścią, języki programowania, sposób tworzenia, dodatkowe usługi, produkty cyfrowe, niestandardowe funkcjonalności.

Finalny koszt strony internetowej zależy również od doświadczenia, umiejętności twardych (skillów) i miękkich, modelu biznesowego i mocy przerobowych wykonawcy. Jak również od momentu, w którym podejmiemy współpracę.

Cena natomiast nie ma znaczenia w przypadku czy jest to freelancer czy agencja interaktywna.

Marketing internetowy znacząco wpływa na wyceny stron www.

Ile kosztuje strona internetowa wykonana indywidualnie? – Cennik

Rodzaj stronyForma realizacjiCzas realizacjiCena
Strona Landing PageProjekt indywidualny30-90 dniod 4500zł
Strona One PageProjekt indywidualny30-90 dniod 4500zł
BlogProjekt indywidualny30-90 dniod 4500zł
Strona FirmowaProjekt indywidualny30-90 dniod 5500zł
Strona MultisiteProjekt indywidualny30-90 dniod 7500zł
Serwis produktowyProjekt indywidualny30-90 dniod 9500zł
Portal informacyjnyProjekt indywidualny30-90 dniod 12500zł

Ile kosztuje strona www oparta o builder / gotowy szablon? – Cennik

Rodzaj stronyForma realizacjiCzas realizacjiCena
Strona Landing Pagegotowy szablon / builderdo 10 dniod 1500zł
Strona One Pagegotowy szablon / builderdo 10 dniod 1500zł
Bloggotowy motyw / builderdo 10 dniod 1000zł
Strona Firmowagotowy szablon / builderdo 10 dniod 2250zł
Strona Multisitegotowy szablon / builderdo 15 dniod 2500zł
Serwis produktowygotowy motyw / builderdo 10 dniod 2500zł
Portal informacyjnygotowy szablon / builderdo 10 dniod 2500zł

Cenniki lub ceny, które tutaj zamieszczę będą jedynie przykładem nie stanowiącym oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego, a jedynie podpowiedzią jakich kwot możesz się spodziewać podczas wyceny Twojej strony internetowej.

Ps. Co się komu bardziej opłaca?

Czy lepiej jest wykonywać proste i tanie strony internetowe? Czy tworzyć drogie profesjonalne realizacje?

Które z nich sprawią, zaspokojenie potrzeb klienta, które wykonawca zamieści w portfolio?

Czy lepiej jest wykonać 10 stron, czy jeden projekt w tym samym okresie za tą sama kwotę?

Z punktu wyłącznie biznesowego lepiej budować tanim koszem strony, nie myśleć o ich optymalizacji, jakości, oryginalności. Ich efektem będzie zadowolony nieświadomy (do czasu) klient i błagające o litość Google, które od lat piętnuje strony wykonane metoda taniej = lepiej.

Z punktu widzenia klienta cena strony jest istotna bardziej niż jej jakość. Brak świadomości klientów jest zatrważający i to wina wyłącznie naszej branży.

Dlatego warto edukować, edukować i jeszcze raz edukować.

A Wy jak uważacie? Co ma wpływ na ceny stron w tym roku?

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

0

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *