Co to jest WooCommerce?

Co to jest WooCommerce?

przez Piotr

Aktualizacja

Chcesz szybko otworzyć w pełni funkcjonalny sklep internetowy? Oczekujesz sprawnego, bezpiecznego, modularnego rozwiązania? Wiedz, że sklepy WooCommerce to doskonały wybór. W tym artykule dowiesz się co to jest WooCommerce od A do Z.

Krótka historia WooCommerce.

Twórcami WooCommerce są Mike Jolley i James Koster, którzy byli twórcami innej wtyczki ecommerce – Jigoshop. WooCommerce oficjalnie powstał w 2011r. i cieszył się sporym zainteresowaniem blogosfery. W 2015 roku firma będąca właścicielem WordPress’a – Automattic, wykupiła go wcielając do swej struktury jako kolejny produkt cyfrowy. To sprawiło ogromny wzrost popularności WooCommerce i jego dobrze zapowiadającą się przyszłość. 

WooCommerce w 2022.

W 2022 roku, a więc ponad dekadę po jego ogłoszeniu spośród wszystkich dostępnych platform, wybrało go 40% osób stawiając na nim swoje sklepy. WooCommerce zajmuje 1 miejsce jako platforma sprzedażowa istniejących sklepów internetowych. 29% wszystkich sklepów internetowych jest właśnie na nim.

Co to jest WooCommerce?

Co to jest WooCommerce? WooCommerce to darmowa wtyczka e-commerce dla WordPress. Dodaje ona w pełni funkcjonalny sklep internetowy. Pozwala w prosty sposób zarządzać wszystkimi dobrodziejstwami współczesnego ecommerce jak tworzenie i edycja podatków, produktów, rabatów, wysyłek, płatności, stanów magazynowych. Posiada dobrze rozbudowany system do analiz, a dzięki WordPress`owi jest doskonale przygotowana pod SEO.

Dlaczego warto wybrać WooCommerce + WordPress?

Poznaj 7 powodów, dla których, według nas, warto wybrać sklep WooCommerce jako swój e-commerce wykorzystując potencjał WordPress.

1. WooCommerce jest całkowicie darmowy.

Czy WooCommerce jest darmowy? Tak, jest całkowicie darmowy, nie wymaga żadnych dodatkowych kosztów ani rejestracji, aby wejść w jego posiadanie w pełnej jego wersji. Jest oparty na open-source – wolnym kodzie źródłowym. Jednak jego wykonanie wedle briefu może kosztować – sprawdź cennik WooCommerce. Specjalnie stworzyliśmy dedykowany artykuł dotyczący wszystkich kosztów sklepów internetowych.

2. WooCommerce jest wolny od ograniczeń.

Na WooCommerce możesz sprzedawać wszystko, co chcesz. Nie posiada on ograniczeń co do rodzajów produktów czy form płatności.

3. WooCommerce jest prosty w obsłudze.

Jego panel jest intuicyjny w obsłudze, a jego zrozumienie zajmie Ci kilka chwil. Jest przyjazny dla amatorów i doceniony przez profesjonalistów.

4. WooCommerce można rozszerzać.

Tak jak WordPress, WooCommerce jest w pełni modularny. Oznacza to, że możesz dodać mu nowe funkcjonalności kolejnymi wtyczkami. Każdy sklep potrzebować może dodatkowych rozwiązań, których czysty WooCommerce nie posiada. Na szczęście większość z nich jest za darmo, a gdy potrzebujesz więcej, np.: zautomatyzować pewne procesy, albo nadać mu wielojęzyczność, wystarczy zainteresować się wtyczkami premium czy freemium, które takie opcje umożliwiają.

5. WooCommerce jest skalowalny.

Wtyczka WooCommerce dobrze sobie radzi w małych, średnich i dużych projektach. Da się on dobrze skalować. Można go bardzo dobrze zoptymalizować, doskonale współgra z Redisem.

Można na nim postawić sklep jednoproduktowy, ale również poradzi sobie ze sklepem z setkami tysięcy produktów i jednocześnie może obsłużyć setki Klientów na sekundę. Wiemy to, bo codziennie zajmujemy się zarządzamy i tworzymy sklepy WooCommerce.

6. WooCommerce jest na WordPress.

Sklep WooCommerce czerpie ogromne korzyści będąc z WordPress`em. WordPress jest najszybciej rozwijającym się CMS-em na świecie, a to ma niebagatelny wpływ na WooCommerce, który dzięki niemu jest najszybciej rosnącym w siłę e-commercem. Ta zależność jest kluczowa. Daje to wszystkim poczucie bezpieczeństwa i pewność w rozwoju tej wtyczki – a to najważniejsze elementy w wyborze sklepu internetowego.

7. Ogromna społeczność.

WooCommerce ma ogromną społeczność, ludzi technicznych i nietechnicznych. Największą jeśli chodzi o wszystkie e-commerce na świecie. Zawdzięcza to WordPress`owi. Dzięki temu podczas jego obsługi możesz rozwiązać problemy, uzyskując odpowiedzi na nurtujące Ciebie pytania. Jest to coś czego może pozazdrościć jego konkurencja.

Co charakteryzuje WooCommerce?

Zarządzanie produktami.

W WooCommerce możesz dodawać, usuwać, edytować, importować, eksportować, publikować w czasie produkty, dzieląc je na kategorie, podkategorie, tagi, atrybuty oraz ich rodzaje. Masz dowolne możliwości w ich zarządzaniu. Możesz posiadać nieograniczone ilości produktów – wszystko zależy od Ciebie.

Rodzaje produktów w WooCommerce.

1. Prosty produkt.

Prosty produkt, to taki, który jest, jak sama nazwa mówi, produktem bez możliwości wyboru jego wariantu, to produkt, który sam stanowi o sobie. Może to być np.: niebieski długopis.

2. Produkt grupowy.

Produkt grupowy to produkt, który jest sumą wybranych produktów. Ma on swoje zastosowanie przy wyborze produktów ze sobą powiązanych. Jest często wykorzystywany do promocji zestawów produktów. Sam w sobie stanowi jedno z najbardziej znanych działań marketingowych.

Dodatkowo możesz wykorzystać inne sposoby na łączenie produktów, np.: za pomocą wtyczek, typu: Product Bundles.

3. Produkt zewnętrzny / afiliacyjny.

Produkt afiliacyjny to typ produktu, który nie występuje na Twoim sklepie, działa w formie linku do innych sklepów, w którym on się znajduje. Jeśli Klient kupi ten produkt z Twojego linku Ty na tym zyskujesz, będąc powiązanym formą afiliacji ze sklepem, do którego linkujesz. Możesz również linkować do swoich innych sklepów bądź własnych profili na serwisach aukcyjnych typu Ebay, Allegro czy Amazon.

4. Produkt z wariantami.

Produkty z wariantami, jak sama nazwa wskazuje, posiadają swoje różne wersje – warianty. Warianty głównego produktu składają się z atrybutów. Mogą to być np.: kolor czy rozmiar. Jeden wariant  w obrębie jednego produktu posiada wszystkie atrybuty przypisane do danego produktu. I może być po nich wybierany. Warianty czyli takie półprodukty mogą stanowić produkt sam w sobie, gdyż mogą być wybierane do akcji promocyjnych. Są wykorzystywane w upsell`ach czy crosssell`ach, są również widoczne na serwisach aukcyjnych. Sprawdzają się doskonale w branży modowej, meblarskiej.

Tutaj warto przetestować bardzo popularne rozszerzenie – Variation Swatches for WooCommerce.

Stany Produktów.

W WooCommerce produkty posiadają niezależne stany magazynowe. Wyjątkiem jest produkt z wariantami, gdzie każdy z wariantów posiada swój niezależny stan magazynowy. Możesz je również ustalać na podstawie całego produktu, gdzie stan magazynu nie jest zależny od wariantu.

Wysyłka w WooCommerce.

Zarządzanie wysyłką w WooCommerce odbywa się w jego panelu w zakładce wysyłka. Rozpoczyna się od wybrania stref, do których wysyłać będziesz produkty. Strefy można dzielić na miasta, państwa, kody pocztowe, przedziały kodów pocztowych. Możesz również wybrać kilka opcji sposobu wysyłki – darmowa, za opłatą oraz odbiór w sklepie.

W WooCommerce możesz również zainstalować wtyczki popularnych kurierów jak TPD, DHL, Poczta Polska, czy paczkomaty InPost.

Podatki w WooCommerce.

Możesz ustawiać stawki podatkowe dowolnie, zgodnie z obowiązującym prawem, możesz również podzielić ww stawki per kraj, do którego sprzedajesz produkty. Możesz zawrzeć stawki w cenie produktu albo je dodawać, jeśli podajesz ceny produktów w cenie netto. Możesz zaokrąglać stawki, nadawać im stawki podatkowe. 

Płatności w WooCommerce.

Czysty WooCommerce posiada 4 dostępne płatności.  WooCommerce Payments, przelew bankowy, płatność czekiem oraz  za pobraniem. Dodatkowo automatycznie proponuje Stripe Payments i PayPal. O ile płatność czekiem w Polsce nie funkcjonuje, to wszystkie pozostałe posiadają płatności globalne i dobrze znane w Polsce jak GPay czy iPay, czy typowo polskie –  Przelewy 24, które posiada Stripe.

Jeśli masz zamiar działać wyłącznie w Polsce, możesz również zintegrować płatności wtyczkami jak PayU czy TPay. A jak poza granicami naszego kraju, to masz opcje np.: Karna, Sofort i wiele, wiele innych.

Mailing w WooCommerce.

WooCommerce posiada swój rozbudowany system powiadomień dla użytkownika począwszy od rejestracji konta, resetowania hasła, poprzez cały proces składania zamówienia od złożenia, poprzez otrzymanie wpłaty i wysyłkę. Większość emaili można modyfikować do własnych celów bez potrzeby programowania. Użytkownik otrzymuje również wiadomości mailowe dotyczące śledzenia zamówienia.

Proces realizacji zamówienia jest półautomatyczny i bardzo prosty w obsłudze. Wystarczy ustawić stan zamówienia a WooCommerce sam wyśle powiadomienie o zmianie statusu.

Warto rozszerzyć tę funkcjonalność dodatkową wtyczką o nazwie Customer Reviews. Daje ona możliwości wysyłania email, po zakupie, prosząc o oceny produktu, wysyłanie zdjęć otrzymanego produktu, kusząc rabatami za wykonanie zadania. 

Marketing w WooCommerce.

Omawiana wtyczka posiada kilka podstawowych narzędzi do marketingu produktów w obszarze sklepu. Możesz wykonywać akcje promocyjne polegające na obniżaniu cen, łączyć produkty w grupy, tworzyć rabaty procentowe, czy o wartośc stałe. Możesz również tworzyć produkty powiązane, które mogą występować w obrębie strony produktowej jak i na stronie zamówienia.

SEO w WooCommerce.

SEO w WooCommerce jest na wysokim poziomie dzięki WordPress. Posiada on wszystkie niezbędne narzędzia do opisywania zdjęć, zintegrowany edytor tekstowy i blokowy do opisywania produktów, wewnętrzne automatyczne linkowanie do kategorii i tagów, automatycznie podzielone warianty, które linkują do głównego produktu. Miejsca na pisanie treści w kategoriach, atrybutach, tagach.

Automatycznie tworzy podstrony lub wskazuje obowiązek posiadania podstron do polityki prywatności, regulaminu sklepu, informacjach o zwrotach – czyli kluczowe strony niezbędne do prowadzenia sklepu.

Dodatkowo warto użyć jednej wtyczki – RankMath, która rozszerza możliwości dotyczące pozycjonowania i optymalizacji strony pod względem zawartości do eksperckiego poziomu kontroli każdego elementu w obszarze całego sklepu.

Analizy i Raporty w WooCommerce.

Aby analizować swoją sprzedaż w sklepie WooCommerce i lepiej dobrać strategię do kolejnej kampanii, WooCommerce daje narzędzie, dzięki któremu możesz sprawdzać, które produkty sprzedawały się najczęściej, w których kategoriach było najwięcej sprzedaży. 

Dodatkowo otrzymujesz pełen raport sprzedaży, zwrotów, nowych i odrzuconych zamówień, średniej wartości koszyka, zamówień z rabatem oraz podziału na typy wysyłki, podatki do wysyłki, rabaty brutto. Wszystko możesz filtrować po datach, które można dowolnie sortować np.: po tygodniach, miesiącach, okresach dat, latach.

Integracje w WooCommerce.

Tu zaczyna się jego istota. Sklep WordPress stoi integracjami. To równie zaawansowana,  modularna wtyczka jak cały WordPress. W takiej właśnie filozofii został stworzony. Dlatego WooCommerce można rozszerzać dowolnie w każdej możliwej płaszczyźnie. Każdą z jego funkcji.

Czy WooCommerce po polsku?

WooCommerce jest spolszczony w 95-96%, czyli można go z pełną swobodą używać. Dla developerów jest natomiast spolszczony w 19%. Tutaj dowód. Niema to jednak wpływu na prowadzenie sklepu.

Czy WooCommerce jest bezpieczny?

Zarówno CMS WordPress i WooCommerce to bezpieczne rozwiązania. Kwestie bezpieczeństwa są tutaj priorytetowo traktowane, a wszelkie luki na bieżąco aktualizowane. Obydwa produkty firmy Automattic są szczególnie kontrolowane pod względem bezpieczeństwa i audytowane przez firmy zewnętrzne jak i przez swoją społeczność developerów. Dlatego warto posiadać je w najnowszych wersjach i na bieżąco śledzić komunikaty. Należy również zadbać o najlepsze praktyki w kwestii bezpieczeństwa online. W naszym wachlarzu usług przygotowaliśmy dedykowaną usługę dotyczącą bezpieczeństwa, którą nazwaliśmy administracja stron i sklepów WordPress, która cieszy się dużym powodzeniem.

Wsparcie WooCommerce.

Każdy sklep potrzebuje wsparcia. Jest ono kluczowe.podczas rozwijania projektu. Dlatego wychodząc na przeciw potrzebom naszych Klientów, zapewniamy im wsparcie sklepów WooCommerce w atrakcyjnych cenach, przejrzystej umowie, profesjonalnej realizacji i elastycznej formie.

Podsumowanie.

Sklep WooCommerce to bardzo obiecujące wtyczka do WordPress, które cieszy się ogromnym powodzeniem. Jest intuicyjnym, a zarazem kompleksowym rozwiązaniem, które natywnie posiada większość rozwiązań niezbędnych do skutecznego prowadzenia w pełni funkcjonalnego sklepu. To bezdyskusyjny lider jeśli chodzi o nowoczesny e-commerce.

+48 727 677 100