Audyt UX
Czy wiesz, że 7 razy taniej jest utrzymać powracającego użytkownika niż pozyskać nowego? Ruch w obrębie witryny jest nic nie wart, jeśli nie potrafisz generować leadów, subskrybentów, klientów. Liczy się współczynnik konwersji, który generuje większą sprzedaż przy tych samych kosztach pozyskania. Za jego poziom odpowiadają wybory użytkowników pod wpływem doświadczeń lub emocji w trakcie ich dokonywania.
Powierzając nam wykonanie audytu UX sklepu czy strony internetowej, wiedz, że opracujemy go z najwyższą starannością, skupiając się na dostarczeniu najważniejszych odpowiedzi na pytania:
- Co działa, a co wymaga poprawy?
- Czego potrzebuje użytkownik?
Co to jest Audyt UX (user experience) ?
Audyt UX to test użyteczności produktu (serwisu, aplikacji, strony czy sklepu internetowego) badający doświadczenia użytkownika. Analizy są przeprowadzane za pomocą heurystyk Nielsena, listy kontrolnej, wędrówki poznawczej, eye trackingu, heatmap. Zakładają one cele biznesowe testowanego produktu. Audyt UX jest zawarty w jednolitym dokumencie. W nim przedstawione są wszystkie problemy i błędy wynikające z używania produktu wraz z możliwościami ich rozwiązania w procesie optymalizacji strony.
Co jest potrzebne, aby go przeprowadzić?Skuteczny audyt UX wyróżnia się dzięki analizie elementów i procesów, które generują zachowania pod względem użytkowym. W szczególności opierają się na zbieraniu danych wynikających z obsługi produktu, poziomu współczynnika konwersji, zaangażowania użytkownika, utraconych sesji oraz informacji o wykonanych strategiach w realizacji:
- celów biznesowych
- celów i wymagań użytkowników
- heurystyk użyteczności
- praktyk UX
Sposoby wykonania audytów użyteczności — UX
Lista kontrolna
Lista kontrolna określa w szczegółowy sposób, jakie elementy powinna zawierać badana strona czy aplikacja, aby spełniała wymogi dotyczące użyteczności.
Analiza heurystyczna
To analiza systemu produktu. Na jej ocenę wpływają 3 czynniki: sposób komunikacji, sposób zaprojektowania uczuć oraz spójność jego wizualnej formy zarówno wewnątrz (na podstawie współczynnika konwencji), jak i na zewnątrz — bandingu.
Wędrówka poznawcza
Wcielamy się w rolę Twojego użytkownika. Analizujemy organoleptycznie Twoją stronę czy aplikację. Testujemy wszystkie jej elementy i procesy, badając scenariusze przepływu odbiorców.
Jakie są cele audytów UX?
Nadrzędnymi zadaniami audytu UX strony internetowej jest optymalizacja lejka sprzedażowego, który ma wpływ na pozycjonowanie strony w Google. Dzięki zdobytym informacjom o produkcie oraz wskazaniom instrukcji wdrożenia niezbędnych zmian eliminujemy problemy i błędy związane z:
- niskim współczynnikiem konwersji i poziomem wyjścia
- niezadowalającym poziomem sprzedaży
- błędami w kodzie i architekturze informacji
- dostarczaniem i wyszukiwaniem treści
- niekonsekwencją w budowaniu wizerunku
- Poznanie zachowań Twojej wirtualnej publiczności.
- Zwiększenie ilości powracających użytkowników.
- Profesjonalna zmiana oparta na badaniach - nie zgadywaniu.
- Zwiększenie zysków przez wyższy współczynik konwersji.
- Zwiększenie ruchu dzięki poprawnej architekturze informacji (IA).
- Zmniejszenie kosztów przy tworzeniu nowych lub modyfikacji istniejących rozwiązań.
Audyt UX — Oferta
Jak wykonujemy audyty UX?
Metodologia analiz pod kątem doświadczeń użytkownika i użyteczności jest zależna wyłącznie od Twoich potrzeb. Zazwyczaj jednak wykonujemy jedną lub dwie formy wspomnianych wyżej rozwiązań. Finalnie liczy się polepszenie konwersji. Analizy użyteczności strony www polepszają procesy zakupu, transakcji komplementarnej, rejestracji, zapisanie się do newslettera, wysyłaniu wiadomości. Optymalizują również procesy poznawcze wyrażających się w przeprowadzeniu zamówień, operowaniu nawigacją, łatwością znajdowania informacji, dialogiem system - użytkownik. Dają poprawę bezpieczeństwa, usprawniając ogólną funkcjonalność, która wpływa na wygodę w poruszaniu się, bezstresowym wykonywaniu podjętych decyzji, intuicyjnej obsłudze. Wszystko to sprzyja budowaniu wiarygodności i użyteczności w oczach użytkowników.
Audyt UX Cennik
Lista kontrolna
cena od: 1800 zł
Opis |
---|
Analizy w formie listy najlepszych praktyk UX |
Wędrówka poznawcza
cena od: 2500 zł
Opis |
---|
Scenariusze poznawcze |
Symulacje doświadczeń |
Analiza heurystyczna
cena od: 3200 zł
Opis |
---|
Testowanie 10 zasad heurystyki Jacoba Nielsena |
Analiza elementów i procesów i komunikacji |
Ceny audytów UX mają charakter podglądowy i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego.
Audyt UX — najczęściej zadawane pytania.
- Od czego zależy cena audytu UX?
Cena przeprowadzenia audytu UX zależna jest od:
- Rodzaju przeprowadzonego audytu.
- Przeprowadzonych działań marketingowych.
- Wykorzystania grup docelowych do badań.
- Wykonywania technologii map ciepła, eye-tracking'u.
- Wielkości serwisu.
- Rodzaju działalności.
- Brandu.
- Dlaczego audyt UX jest tak ważny?
Konwersja to słowo klucz dla każdej formy działalności. Audyt UX sprowadza się do zasygnalizowania najlepszych praktyk, które zwiększają konwersję. Audyt UX jest tak ważny, jak ważne są dla Ciebie doświadczenia Twoich użytkowników.
- Ile czasu trwa wykonanie audytu UX?
Czas wykonania audytu UX zależy od rodzaju przeprowadzonej analizy użyteczności, zasięgu działań, złożoności serwisu. Dla małych witryn (5-10 stron) czas badań i analiz trwa od 5 do 10 dni. Dla sklepów internetowych od 10 do 20 dni, a dla serwisów od 20 do 45 dni.
- Z jakich narzędzi korzystacie podczas przeprowadzenia audytów UX?
- Screaming Frog
- Ubersuggest
- Kissmetrics
- Hotjar
- Google Search Console
- Google Analytics