Audyt UX

Czy wiesz, że 7 razy taniej jest utrzymać powracającego użytkownika niż pozyskać nowego? Ruch w obrębie witryny jest nic nie wart, jeśli nie potrafisz generować leadów, subskrybentów, klientów. Liczy się współczynnik konwersji, który generuje większą sprzedaż przy tych samych kosztach pozyskania. Za jego poziom odpowiadają wybory użytkowników pod wpływem doświadczeń lub emocji w trakcie ich dokonywania.

Powierzając nam wykonanie audytu UX sklepu czy strony internetowej, wiedz, że opracujemy go z najwyższą starannością, skupiając się na dostarczeniu najważniejszych odpowiedzi na pytania:

  • Co działa, a co wymaga poprawy?
  • Czego potrzebuje użytkownik?
Audyt UX

Co to jest Audyt UX (user experience) ?

Audyt UX to test użyteczności produktu (serwisu, aplikacji, strony czy sklepu internetowego) badający doświadczenia użytkownika. Analizy są przeprowadzane za pomocą heurystyk Nielsena, listy kontrolnej, wędrówki poznawczej, eye trackingu, heatmap. Zakładają one cele biznesowe testowanego produktu. Audyt UX jest zawarty w jednolitym dokumencie. W nim przedstawione są wszystkie problemy i błędy wynikające z używania produktu wraz z możliwościami ich rozwiązania w procesie optymalizacji strony.

Co jest potrzebne, aby go przeprowadzić?

Skuteczny audyt UX wyróżnia się dzięki analizie elementów i procesów, które generują zachowania pod względem użytkowym. W szczególności opierają się na zbieraniu danych wynikających z obsługi produktu, poziomu współczynnika konwersji, zaangażowania użytkownika, utraconych sesji oraz informacji o wykonanych strategiach w realizacji:

  • celów biznesowych
  • celów i wymagań użytkowników
  • heurystyk użyteczności
  • praktyk UX
We are Humans after All...

Sposoby wykonania audytów użyteczności — UX

Lista kontrolna

Lista kontrolna

Lista kontrolna określa w szczegółowy sposób, jakie elementy powinna zawierać badana strona czy aplikacja, aby spełniała wymogi dotyczące użyteczności.

Analiza heurystyczna

Analiza heurystyczna

To analiza systemu produktu. Na jej ocenę wpływają 3 czynniki: sposób komunikacji, sposób zaprojektowania uczuć oraz spójność jego wizualnej formy zarówno wewnątrz (na podstawie współczynnika konwencji), jak i na zewnątrz — bandingu.

Wędrówka poznawcza

Wędrówka poznawcza

Wcielamy się w rolę Twojego użytkownika. Analizujemy organoleptycznie Twoją stronę czy aplikację. Testujemy wszystkie jej elementy i procesy, badając scenariusze przepływu odbiorców.

Jakie są cele audytów UX?

Nadrzędnymi zadaniami audytu UX strony internetowej jest optymalizacja lejka sprzedażowego, który ma wpływ na pozycjonowanie strony w Google. Dzięki zdobytym informacjom o produkcie oraz wskazaniom instrukcji wdrożenia niezbędnych zmian eliminujemy problemy i błędy związane z:

  • niskim współczynnikiem konwersji i poziomem wyjścia
  • niezadowalającym poziomem sprzedaży
  • błędami w kodzie i architekturze informacji
  • dostarczaniem i wyszukiwaniem treści
  • niekonsekwencją w budowaniu wizerunku
Jakie są korzyści wprowadzonych zmian:
  • Poznanie zachowań Twojej wirtualnej publiczności.
  • Zwiększenie ilości powracających użytkowników.
  • Profesjonalna zmiana oparta na badaniach - nie zgadywaniu.
  • Zwiększenie zysków przez wyższy współczynik konwersji.
  • Zwiększenie ruchu dzięki poprawnej architekturze informacji (IA).
  • Zmniejszenie kosztów przy tworzeniu nowych lub modyfikacji istniejących rozwiązań.

Audyt UX — Oferta

Jak wykonujemy audyty UX?

Metodologia analiz pod kątem doświadczeń użytkownika i użyteczności jest zależna wyłącznie od Twoich potrzeb. Zazwyczaj jednak wykonujemy jedną lub dwie formy wspomnianych wyżej rozwiązań. Finalnie liczy się polepszenie konwersji. Analizy użyteczności strony www polepszają procesy zakupu, transakcji komplementarnej, rejestracji, zapisanie się do newslettera, wysyłaniu wiadomości. Optymalizują również procesy poznawcze wyrażających się w przeprowadzeniu zamówień, operowaniu nawigacją, łatwością znajdowania informacji, dialogiem system - użytkownik. Dają poprawę bezpieczeństwa, usprawniając ogólną funkcjonalność, która wpływa na wygodę w poruszaniu się, bezstresowym wykonywaniu podjętych decyzji, intuicyjnej obsłudze. Wszystko to sprzyja budowaniu wiarygodności i użyteczności w oczach użytkowników.

Audyt UX Cennik

Lista kontrolna

cena od: 1800 zł

Opis
Analizy w formie listy najlepszych praktyk UX

Wędrówka poznawcza

cena od: 2500 zł

Opis
Scenariusze poznawcze
Symulacje doświadczeń

Analiza heurystyczna

cena od: 3200 zł

Opis
Testowanie 10 zasad heurystyki Jacoba Nielsena
Analiza elementów i procesów i komunikacji

Ceny audytów UX mają charakter podglądowy i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego.

Audyt UX — najczęściej zadawane pytania.

4.8/5 - (19 głosów)
+48 727 677 100