Audyt UX

Czy wiesz, że 7 razy taniej jest utrzymać powracającego użytkownika niż pozyskać nowego? Ruch w obrębie witryny jest nic nie wart, jeśli nie potrafisz generować leadów, subskrybentów, klientów. Liczy się współczynnik konwersji, który generuje większą sprzedaż przy tych samych kosztach pozyskania. Za jego poziom odpowiadają wybory użytkowników pod wpływem doświadczeń lub emocji w trakcie ich dokonywania.

Powierzając naszej agencji wykonanie audytu UX - analizy użytczności strony www, wiedz, że opracujemy go z najwyższą starannością, skupiając się na dostarczeniu najważniejszych odpowiedzi na pytania:

  • Co działa, a co wymaga poprawy?
  • Czego potrzebuje użytkownik?

Co to jest Audyt UX?

Audyt UX to test użyteczności produktu (serwisu, aplikacji, strony czy sklepu internetowego) w oparciu o doświadczenia użytkownika, które analizowane są za pomocą heurystyk Nielsena, listy kontrolnej, wędrówki poznawczej, eye trackingu, heatmap przy założeniu celów biznesowych testowanego produktu. Audyt UX jest zawarty w jednolitym dokumencie, w którym przedstawione są wszystkie problemy wynikające z używania produktu wraz z możliwościami ich rozwiązania w procesie optymalizacji strony.

Co jest potrzebne, aby go przeprowadzić?

Skuteczny Audyt UX wyróżnia dzięki analizie elementów i procesów, które generują zachowania pod względem użytkowym, wykorzystaniem danych wynikających z obsługi i sprzedaży produktu, poziomu współczynnika konwersji, zaangażowania użytkownika, utraconych sesji oraz informacji o wykonanych strategiach w realizacji:

  • celów biznesowych
  • celów i wymagań użytkowników
  • heurystyk użyteczności
  • praktyk UX

Sposoby wykonania audytów użyteczności - UX

Lista kontrolna

Lista kontrolna

Lista kontrolna to nic innego niż lista wytycznych, określająca w szczegółowy sposób, jakie elementy powinna zawierać badana strona czy aplikacja, aby spełniała wymogi dotyczące użyteczności.

Analiza heurystyczna

Analiza heurystyczna

To analiza systemu produktu. Na jego ocenę wpływają 3 czynniki: sposób komunikacji, sposób zaprojektowania uczuć oraz spójność jego wizualnej formy zarówno wewnątrz (w oparciu o konwencje) jak i na zewnątrz - bandingu.

Wędrówka poznawcza

Wędrówka poznawcza

Wcielamy się w rolę Twojego użytkownika, analizując organoleptycznie Twoją stronę czy aplikację. Testujemy wszystkie jej elementy i procesy w oparciu o scenariusze przepływu odbiorców.

Jakie są cele audytów UX?

Nadrzędnymi zadaniami audytu UX jest optymalizacja lejka sprzedażowego, który ma wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron w Google. Dzięki zdobytym informacjom o produkcie oraz wskazaniom instrukcji wdrożenia niezbędnych zmian, eliminujemy problemy związane z:

  • niskim współczynnikiem konwersji i poziomem wyjścia
  • niezadowalającym poziomem sprzedaży
  • błędami w kodzie i architekturze informacji
  • dostarczaniem i wyszukiwaniem treści
  • niekonsekwencją w budowaniu wizerunku

Jakie są korzyści wprowadzonych zmian:

  • Poznanie zachowań Twojej wirtualnej publiczności
  • Zwiększenie ilości powracających użytkowników
  • Profesjonalna zmiana oparta na badaniach - nie zgadywaniu.
  • Zwiększenie zysków przez wyższy współczynnk konwersji
  • Zwiększenie ruchu dzięki poprawnej architekturze informacji (IA)
  • Zmniejsze kosztów przy tworzeniu nowych lub modyfikacji istniejących rozwiązań

Audyt UX - Oferta

Jak wykonujemy audyty UX?

Metodologia analiz pod kątem doświadczeń użytkownika i użyteczności jest zależna wyłącznie od Twoich potrzeb. Zazwyczaj jednak wykonujemy jedną lub dwie formy wspomnianych wyżej rozwiązań. Finalnie liczy się polepszenie konwersji wyrażonej w np.: zakupie, tranzakcji komplementarnej, rejestracji, zapisanie się do newslettera, wysyłaniu wiadomości, optymalizacji procesów poznawczych wyrażających się w przeprowadzeniu zamówień, operowaniu nawigacją, łatwością znajdowania informacji, dialogiem system - użytkownik, poprawie bezpieczeństwa, zadbaniu o funkcjonalność, która wpływa na wygodę w poruszaniu się, bezstresowym wykonywaniu podjętych decyzji, intuicyjnej obsłudze. Wszystko to sprzyja budowaniu wiarygodności i użyteczności w oczach użytkowników.

Audyt UX Cennik

Lista kontrolna

cena od: 1800zł

Opis
Analizy w formie listy najlepszych praktyk UX

Wędrówka poznawcza

cena od: 2500zł

Opis
Scenariusze poznawcze
Symulacje doświadczeń

Analiza heurystyczna

cena od: 3200zł

Opis
Testowanie 10 zasad heurystyki Jacoba Nielsena
Analiza elementów i procesów i komunikacji

Ceny audytów UX mają charakter podglądowy i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

+48 727 677 100