Audyt SEO

„Klienci się nie skarżą, tylko odchodzą…”

Czy Twoja strona wymaga analitycznego spojrzenia, które określa jej obecny stan? Czy potrzbuje jasnych wytycznych napisanych ludzkim językiem? Szukasz rzeczowej, kompletnej odpowiedzi bez marketingowego bełkotu? Jeśli tak, to audyt SEO wykonany przez nas jest słusznym rozwiązaniem.

Powierzając nam audyt SEO wiedz, że otrzymasz ekspercką analizę w przystępnej cenie.

Audyt SEO - definicja

Audyt SEO to komplesowa analiza strony pod względem wszystkich elementów rankingowych w kwestiach optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe. Jest on oceną z jednej strony pod względem technicznym, programistycznym, serwerowym, użytkowym, treści (słów kluczowych oraz meta danych), a z drugiej wyraża opinię o elementach poza stroną, skupiając się nad naturalnością profilu linkowego, poprawnością w targetowaniu, jakością backlinków, konkurencją, działaniami marketingowymi, zagrożeniami i szansami rozwoju. Audyt stony jest serwowany w jednym dokumencie, w którym opisane są wszystkie analizowane części serwisu, które wymagają zmiany bądź całkowitej reorganizacji. Zawiera on wskazówki dotyczące korekty badanych elementów. Opiera się na:

  • Analizie elementów na stronie (On Page SEO)
  • Badaniu czynników poza stroną (Off Page SEO)
  • Sprawdzaniu sąsiedztwa strony (konkurencji)
Audyt SEO strony
Audyt SEO

Najważniejsze elementy audytu SEO strony internetowej

Analiza strony - indeksacji, crawlingu i bezpieczeństwa

Indeksacja, crawling i bezpieczeństwo

Audytowanie strony www pod względem poprawności indeksowanych podstron, budżetu indeksowania, sitemap, instrukcji w plikach robots.txt, struktur url, ich zasadność (strategie budowania struktur), przyjazności, duplikacji, przekierowań - od tego rozpoczynamy. Analizujemy reguły w Security Headers, poziom zabezpieczeń w obrębie całej witryny takich jak: poprawność implementacji protokołu SSL, HSTS, Content Security Policy (CSP), X-Content-Type-Options, X-Frame-Options (XFO), X-XSS-Protection oraz instrukcje w .htaaccess.

Audyt prędkości i mobilności

Prędkość i mobilność

Szybkość ładowania, responsywność na urządzeniach mobilnych to wyznaczniki współczesnych stron internetowych. Analizujemy Top 10 urządzeń osób odwiedzających Twoją stronę, aby ocenić sposób dopasowania treści i formy do rozdzielczości ekranów. Szybkość natomiast związana jest z analizą nie tylko wytycznych z Google Speed Insight oraz LightHouse. Sprawdzamy również, w jaki sposób dostarczane są treści. Czy są zastosowane techniki lazy load lub dopasowanie wielkości plików do rozdzielczości oraz czy zostały wykorzystane technologie, które dają poczucie prędkości.

Audyt backlinków

Profil linkowy

Profil linkowy to silny czynnik rankingowy, który bezdysusyjnie wpływa na pozycję witryn. Odpowiemy na pytanie, jak strategia linkowania backlinków i wewnętrzne linkowanie wpływa na pozycjonowanie stron. Ile i jakie linki mają bezpośredni pozytywny i negatywny wpływ na pozycję Twojej witryny. Jak struktura linkowania wewnętrznego wpłynęła na priorytetyzowanie podstron. Analizie będzie poddana również naturalność anachorów linków w budowania backlinków.

Audyt fraz kluczowych

Słowa kluczowe

Badamy najsilniejsze słowa kluczowe w Twojej branży oraz długie zapytania, które również generują ruch oraz występowanie LSI w treści. Analizujemy pozycje na poszczególne keywordsy, informując czy dobrana strategia dystrybucji słów kluczowych przynosi efekty i czy powinna być kontynuowana. Dodatkowo sprawdzamy: kanibalizację oraz częstotliwość występowania słów kluczowych (Keyword stuffing).

Audyt treści pod pozycjonowanie

Treść pod SEO

Sprawdzamy strategię tworzenia treści. Audytujemy podstrony, które gernerują najwięcej ruchu, które należy poprawić, zauktualizować, a których nie warto trzymać (Zombie pages). Koncentrujemy się również na jakości czy wytycznych algorytmu E-A-T. Wskazujemy błędy wynikające z duplikacji, braku oryginalności, cloaking'u (praktyk chowania treści).

Analiza elementów strony

Zawartość strony

Sprawdzamy nazwy, rozmiary plików oraz atrybuty zdjęć, filmów, anchor'ów linków, znaczniki Schema Rich Snippets i Google Rich Cards, optymalizacje meta opisów, meta tytułów, meta tagów. Sprawdzamy stosunek kodu do treści. Analizujemy jakość kodu HTML CSS JavaScript, weryfikujemy błędy, wersje rozszerzeń, zasadność wykorzystania bibliotek.

Audyt IA pod SEO

Architektura informacji

Badamy rozmieszczenie informacji całej witryny w oparciu o układy treści na podstronach, strategii w dawkowaniu informacji, drogi do stron konwersji, głębokości linkowania. Analizujemy sekcje (TLN - top level navigation) - menu, header, main, aside, sections footer. Badamy ciasteczka (breadcrumbs), zasadność lokalizacji elementów CTA, stronicownie.

Audyt konkurencji

Konkurencja

Konkurencja jest nieodłącznym elementem każdego biznesu. Audyt SEO przekazuje informacje, w jaki sposób Twoi konkurenci pozyskują ruch, na jakie słowa kluczowe się pozycjonują, jaki jest autorytet ich domen, które podstrony generuja najwięcej ruchu, skąd pozyskują linki przychodzące, jaki ruch mogą kumulować, jakie działania marketigu internetowego prowadzą.

Analiza działań strategicznych

Działania strategiczne

Ocena strony internetowej to coś więcej niż tylko analizy techniczne i okołotechniczne. Dzięki temu audytowi można również otrzymać informacje, które mogą być kluczowe w podejmowaniu decyzji biznesowych, np.: o zasadności lub zagrożeniach w tworzeniu nowych usług, produktów, kanałów sprzedaży.

Jakie korzyści przynosi audyt SEO stronie internetowej?

Audyt SEO dostarcza najcenniejszą walutę - informację. Wiedza, którą otrzymasz, jest kluczem do prowadzenia lepszego biznesu. Pomoże Tobie rozpocząć świadomą strategię marketingową - priorytetyzowanie usług, budowanie wyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania, zmniejszanie kosztów pozyskania klienta w marketingu internetowym. Usprawni on proces optymalizacji stron. Dostarczy informacji na temat tworzenia kontentu.

Jakie informacje otrzymasz?

  • Jak pozyskać więcej odwiedzin na stronie
  • Jak zwiększyć współczynnik konwersji
  • Jak poprawić treść, budując jakość i autorytet
  • Jak poprawić dystrybucję słów kluczowych
  • Które treści przyciągają klientów
  • Jakie backlinki są wartościowe, a które należy zablokować + jak to robi konkurencja
  • Jakie są wszystkie techniczne problemy strony i jak je rozwiązać

Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?

Trendy się zmieniają, technologia i standardy ewoluują, zmiany w algorytmach przeprowadzane są tysiące razy w roku. Internet zmienia się w szybkim tempie. Kiedy jest dopowiedni moment na audyt SEO? Teraz. Audyt strony internetowej powinno się przeprowadzać jak najczęściej, ale normą jest półroczna przerwa miedzy nimi. Jednak najlepsza praktyka mówi, że warto być przygotowanym na wczoraj z technologiami przyszłości i zmianami od Google. Audyt optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe powinien być przeprowadzany nawet przed wdrożenim witryn (co jest najlepszą praktyką), jednak w większości monitorowane są strony, które już istnieją i jego zasadność odbywa się podczas zmiany layoutu, domeny, silnika CMS, nagłego spadku użytkowników, otrzymania filtra algorytmicznego od Google. Czasami jednak decyzja o przeprowdzeniu audytu SEO jest przyspieszona. Dzieje się tak kiedy:

  • Nie wykorzystujesz potencjału witryny, tracąc ruch
  • Odnotowujesz niski współczynnik konwersji
  • Masz problemy techniczne, które uniemożliwiają Ci zdobycie wyższych pozycji
  • Twoja strona zniknęła z Google lub nigdy się nie pojawiła
  • Chcesz sprawdzić działania Agencji SEO, która Ciebie prowadzi
  • Chcesz poznać jakość wykonania witryny
  • Chcesz dowiedzieć się więcej o konkurencji

Audyt SEO Oferta

Jak wykonujemy audyt stron pod SEO?

Elastycznie

Działamy elastycznie. Audyt strony pod SEO jest uważany za proces, który wykonuje się od A do Z, dlatego to w naszej opinii nie powinien on wykluczać jednorazowej usługi w konkretnej jego dziedzinie. Najważniejsze są Twoje potrzeby i informacje, które chcesz otrzymać.

Profesjonalnie

Dzięki ciągłemu śledzeniu trendów i nowinek w branży, posiadamy aktualną wiedzę (stale ją wzbogacając) odnośnie współczesnych standardów internetowych, nowoczesnych technologii, zmian w algorytmach, wytycznych Google - jest to gwarancja rzetelnie wykonanego audytu strony www.

Po ludzku

Nie zostawimy Ciebie samego, jeśli będziesz miał problem z interpretacją audytowanego elementu. Chętnie opiszemy Ci go w taki sposób, aby był dla Ciebie całkowicie zrozumiały.

Z myślą o rozwoju

Jako agencja marketingowa służymy pomocą w wielu dziedzinach przynoszących wartościowy ruch, który konwertuje. Audyt SEO to też jeden z wielu przeprowadzanych przez nas audytów.

Audyt SEO krok po kroku

  • Wyznaczamy cele

    Rozmawiamy, nakreślamy Twoje cele biznesowe, strategie marketingowe. Określamy osobowość Twojego idealnego użytkownika.

  • Audyt Off Page SEO

    Analizujemy słowa kluczowe, konkurencję, strategie w budowaniu profilu linków, sposoby pozyskiwnaia ruchu.

  • Audyt On Page SEO

    Równolegle monitorujmy witrynę pod względem technicznym, analizujemy struktury strony, responsywność, jakość kodu, prędkość wczytywania, układ treści.

  • Przygotowanie

    Pełną dokumentację określającą stan witryny okazujemy w dokumencie, który będzie miał charakter rozbudowanej checklisty zawierającej kompletny opis błędów i sposobów ich rozwiązania.

Ile kosztuje audyt SEO?

Audyt SEO zawsze wyceniamy indywidualnie. Cena jest uwarunkowana tym, jaki jest jego zakres, wielkość Twojej strony czy sklepu internetowego, jak dużą posiadasz konkurencję i jaki jest zasięg prowadzonej działalności. Kompleksowy audytu SEO strony internetowej dla firmy średniej wielkości działającej na rynku lokalnym (Warszawa) to koszt w przedziale cenowym 4000-8000zł, cena audytu pod wzgldem wyłącznie technicznym podobnej strony wynosi np.: 1200zł. Oczywiście podane wyżej ceny mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego.

Audyt SEO Cennik

Audyt On Page SEO

cena od: 2900zł

Usługa
Audyt techniczny SEO
Audyt bezpieczeństwa
Analiza dostarczania informacji (AI)
Analizy prędkości i mobilności
Analizy elementów (zdjęć, filmów)
Analizy danych strukturalnych
Analizy meta danych

Audyt Off Page SEO

cena od: 1300zł

Usługa
Analiza profilu linkowego
Analiza Napów
Analiza kar od Google
Analiza historii domeny

Audyt konkurencji

cena od: 2200zł

Usługa
Analiza konkurencji w naturalnych wynikach wyszukiwania (SERP)
Analiza backlinków konkurencji
Analiza Page Rank'u stron konkurencyjnych

Ceny audytów stron internetowych pod kątem SEO mają charakter podglądowy i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

+48 727 677 100