Audyt SEO

„Klienci się nie skarżą, tylko odchodzą…”

Czy Twoja strona wymaga analitycznego spojrzenia, które określa jej obecny stan? Czy potrzebuje jasnych wytycznych napisanych ludzkim językiem? Szukasz rzeczowej, kompletnej odpowiedzi bez marketingowego bełkotu? Jeśli tak, to audyt SEO wykonany przez nas jest słusznym rozwiązaniem.

Powierzając nam audytowanie Twojej strony pod kątem SEO wiedz, że otrzymasz ekspercką analizę w przystępnej cenie.

Audyt SEO

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to kompleksowa analiza strony pod względem wszystkich elementów rankingowych w kwestiach optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe. Jest on oceną z jednej strony pod względem technicznym, programistycznym, serwerowym, użytkowym, treści (słów kluczowych oraz meta danych), a z drugiej wyraża opinię o elementach poza stroną, skupiając się nad naturalnością profilu linkowego, poprawnością w targetowaniu, jakością backlinków, konkurencją, działaniami marketingowymi, zagrożeniami i szansami rozwoju. Audyt SEO strony jest serwowany w jednym dokumencie, w którym opisane są wszystkie analizowane części serwisu, które wymagają zmiany bądź całkowitej reorganizacji. Zawiera on wskazówki dotyczące korekty badanych elementów. Opiera się na:

  • Analizie elementów na stronie (On Page SEO).
  • Badaniu czynników poza stroną (Off Page SEO).
  • Sprawdzaniu sąsiedztwa strony (konkurencji).

Jakie korzyści przynoszą audyty SEO stronie?

Audytowane strony dostarczają rzeczowe informacje, które są najcenniejszą walutą. Wiedza, którą otrzymasz, jest kluczem do prowadzenia lepszego biznesu. Pomoże Tobie rozpocząć świadomą strategię marketingową opartą o priorytetyzowanie usług, budowanie wyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania, zmniejszanie kosztów pozyskania klienta w marketingu internetowym. Usprawni on proces optymalizacji stron. Dostarczy informacji na temat tworzenia treści.

Jakie wartościowe informacje otrzymasz?
  1. Jak pozyskać więcej odwiedzin na stronie?
  2. Jak zwiększyć współczynnik konwersji?
  3. Jak poprawić treść, budując jakość i autorytet?
  4. Jak poprawić dystrybucję słów kluczowych?
  5. Jakie treści przyciągają Klientów?
  6. Jakie backlinki są wartościowe, a które należy zablokować + jak to robi konkurencja?
  7. Jakie są wszystkie techniczne problemy strony i jak je rozwiązać?

Elementy, które poddajemy analizom SEO.

Analiza strony - indeksacji, crawlingu i bezpieczeństwa

Indeksacja, crawling i bezpieczeństwo.

Audytowanie strony pod względem poprawności indeksowanych podstron, budżetu indeksowania, sitemap, instrukcji w plikach robots.txt, struktur url, ich zasadność (strategie budowania struktur), przyjazności, duplikacji, przekierowań - od tego rozpoczynamy. Analizujemy reguły w Security Headers, poziom zabezpieczeń w obrębie całej witryny takich jak: poprawność implementacji protokołu SSL, HSTS, Content Security Policy (CSP), X-Content-Type-Options, X-Frame-Options (XFO), X-XSS-Protection oraz instrukcje w .htaaccess.

Audyt prędkości i mobilności

Prędkość i mobilność.

Szybkość ładowania, responsywność na urządzeniach mobilnych to wyznaczniki współczesnych stron internetowych. Analizujemy Top 10 urządzeń osób odwiedzających Twoją stronę, aby ocenić sposób dopasowania treści i formy do rozdzielczości ekranów. Szybkość natomiast związana jest z analizą nie tylko wytycznych z Google Speed Insight oraz LightHouse. Sprawdzamy również, w jaki sposób dostarczane są treści. Czy są zastosowane techniki lazy load lub dopasowanie wielkości plików do rozdzielczości oraz czy zostały wykorzystane technologie, które dają poczucie prędkości.

Audyt backlinków

Profil linkowy.

Profil linkowy to silny czynnik rankingowy, który bezdyskusyjnie wpływa na pozycję witryn. Odpowiemy na pytanie, jak strategia linkowania backlinków i wewnętrzne linkowanie wpływa na pozycjonowanie stron. Ile i jakie linki mają bezpośredni pozytywny i negatywny wpływ na pozycję Twojej witryny. Jak struktura linkowania wewnętrznego wpłynęła na priorytetyzowanie podstron. Analizie będzie poddana również naturalność anachorów linków w budowania backlinków.

Audyt fraz kluczowych

Słowa kluczowe.

Badamy najsilniejsze słowa kluczowe w Twojej branży oraz długie zapytania, które również generują ruch oraz występowanie LSI w treści. Analizujemy pozycje na poszczególne keywordsy, informując czy dobrana strategia dystrybucji słów kluczowych przynosi efekty i czy powinna być kontynuowana. Dodatkowo sprawdzamy: kanibalizację oraz częstotliwość występowania słów kluczowych (Keyword stuffing).

Audyt treści pod pozycjonowanie

Treść pod SEO.

Sprawdzamy strategię tworzenia treści. Audytujemy podstrony, które generują najwięcej ruchu, które należy poprawić, zaktualizować, a których nie warto trzymać (Zombie pages). Koncentrujemy się również na jakości czy wytycznych algorytmu E-E-A-T. Wskazujemy błędy wynikające z duplikacji, braku oryginalności, cloaking'u (praktyk chowania treści).

Analiza elementów strony

Zawartość strony.

Analizujemy nazwy, rozmiary plików oraz atrybuty zdjęć, filmów, linków, znaczniki Schema Rich Snippets i Google Rich Cards, optymalizacje meta opisów, meta tytułów, meta tagów. Sprawdzamy stosunek kodu do treści. Analizujemy jakość kodu HTML CSS JavaScript, weryfikujemy błędy, wersje rozszerzeń, zasadność wykorzystania bibliotek.

Audyt IA pod SEO

Architektura informacji.

Badamy rozmieszczenie informacji na całej witrynie. Sprawdzamy układy treści na podstronach. Analizujemy strategię w dawkowaniu informacji, drogi do stron konwersji, głębokości linkowania. Analizujemy sekcje (TLN - top level navigation) - menu, header, main, aside, sections footer. Badamy ciasteczka (breadcrumbs), zasadność lokalizacji elementów CTA, stronicowanie.

Audyt konkurencji

Konkurencja.

Konkurencja jest nieodłącznym elementem każdego biznesu. Audyt SEO przekazuje informacje, w jaki sposób pozyskują ona ruch. Dowiesz się, na jakie słowa kluczowe się pozycjonują, jaki jest autorytet ich domen, które podstrony generują najwięcej konwersji. Będziesz wiedział, skąd pozyskują linki przychodzące, jaki ruch mogą kumulować, jakie działania marketingu internetowego prowadzą.

Analiza działań strategicznych

Działania strategiczne.

Ocena strony internetowej to coś więcej niż tylko analizy techniczne i okołotechniczne. Dzięki audytowi SEO można otrzymać informacje, które są kluczowe w podejmowaniu decyzji biznesowych, np.: zasadności lub zagrożeniach w tworzeniu nowych usług, produktów, kanałów sprzedaży.

Kiedy zlecić wykonanie audytów SEO swojej stronie?

Trendy się zmieniają, technologia i standardy ewoluują, zmiany w algorytmach przeprowadzane są tysiące razy w roku. Internet zmienia się w szybkim tempie. Kiedy jest odpowiedni moment na audyt SEO? Teraz. Audyt SEO strony internetowej powinno się przeprowadzać jak najczęściej, ale normą jest półroczna przerwa między nimi. Jednak najlepsza praktyka mówi, że warto być przygotowanym na wczoraj z technologiami przyszłości i zmianami od Google. Audyt optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe powinien być przeprowadzany nawet przed wdrożeniem witryny (co jest najlepszą praktyką). Jednak w większości monitorowane są strony, które już istnieją. W tym przypadku jego zasadność występuje podczas zmiany layoutu, domeny, silnika CMS, nagłego spadku użytkowników, otrzymania filtra algorytmicznego od Google. Czasami jednak decyzja o przeprowadzeniu audytu SEO jest przyspieszona. Dzieje się tak, kiedy:

  • Nie wykorzystujesz potencjału witryny, tracąc ruch.
  • Odnotowujesz niski współczynnik konwersji.
  • Masz problemy techniczne, które uniemożliwiają Ci zdobycie wyższych pozycji.
  • Twoja strona zniknęła z Google lub nigdy się nie pojawiła.
  • Chcesz sprawdzić działania Agencji SEO, która Ciebie prowadzi.
  • Chcesz poznać jakość wykonania witryny.
  • Chcesz dowiedzieć się więcej o konkurencji.

Audyt SEO — Oferta.

Jak wykonujemy audyt stron pod kątem SEO?

Elastycznie.

Działamy elastycznie. Audyt strony pod SEO jest uważany za proces, który wykonuje się od A do Z, dlatego to w naszej opinii nie powinien on wykluczać jednorazowej usługi w konkretnej jego dziedzinie. Najważniejsze są Twoje potrzeby i informacje, które chcesz otrzymać.

Profesjonalnie.

Nasza agencja dzięki ciągłemu śledzeniu trendów i nowinek w branży mamy aktualną wiedzę (stale ją wzbogacając) o współczesnych standardów internetowych, nowoczesnych technologii, zmian w algorytmach, wytycznych Google — jest to gwarancja rzetelnie wykonanego audytu strony www.

Po ludzku.

Nie zostawimy Ciebie samego, jeśli będziesz miał problem z interpretacją badanego elementu. Chętnie opiszemy Ci go w taki sposób, aby był dla Ciebie całkowicie zrozumiały

Z myślą o rozwoju.

Jako agencja interaktywna służymy pomocą w wielu dziedzinach przynoszących wartościowy ruch, który konwertuje. Audyt SEO to też jeden z wielu przeprowadzanych przez nas audytów.

Jak przeprowadzamy audyt SEO?

Sprawdź audyt SEO krok po kroku.
  • 1
    Wyznaczamy cele.

    Rozmawiamy, nakreślamy Twoje cele biznesowe, strategie marketingowe. Określamy osobowość Twojego idealnego użytkownika.

  • 2
    Audyt SEO poza stroną.

    Analizujemy słowa kluczowe, konkurencję, strategie w budowaniu profilu linków, sposoby pozyskiwania ruchu.

  • 3
    Audyt SEO w obrębie strony.

    Równolegle monitorujmy witrynę pod względem technicznym, analizujemy struktury, responsywność, jakość kodu, prędkość wczytywania, układ treści.

  • 4
    Przygotowanie dokumentu.

    Pełną dokumentację określającą stan witryny okazujemy w dokumencie, który będzie miał charakter rozbudowanej checklisty zawierającej kompletny opis błędów i sposobów ich rozwiązania.

Ile kosztuje audyt SEO?

Audyty SEO zawsze wyceniamy indywidualnie. Cena analizy jest uwarunkowana tym, jaki jest jego zakres, wielkość Twojej strony czy sklepu internetowego. Cena zależy również od tego, jak dużą posiadasz konkurencję i jaki jest zasięg prowadzonej działalności. Kompleksowe audyty SEO strony internetowej dla firmy średniej wielkości działającej na rynku lokalnym (Warszawa) to koszt w przedziale cenowym 4000-8000 zł, cena audytu pod względem wyłącznie technicznym podobnej strony wynosi np.: 1200 zł.

Audyt SEO Cennik

Audyt On Page SEO

cena od: 2900 zł

Usługa
Audyt techniczny SEO
Audyt bezpieczeństwa
Analiza dostarczania informacji (AI)
Analizy prędkości i mobilności
Analizy elementów (zdjęć, filmów)
Analizy danych strukturalnych
Analizy meta danych

Audyt Off Page SEO

cena od: 1300 zł

Usługa
Analiza profilu linkowego
Analiza Napów
Analiza kar od Google
Analiza historii domeny

Audyt konkurencji

cena od: 2200 zł

Usługa
Analiza konkurencji w naturalnych wynikach wyszukiwania (SERP)
Analiza backlinków konkurencji
Analiza Page Rank'u stron konkurencyjnych

Podane ceny audytów SEO stron mają charakter podglądowy i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego.

Audyt SEO — pytania i odpowiedzi.

4.9/5 - (10 głosów)
+48 727 677 100